Επανασχεδιάζοντας τη σχολική πραγματικότητα

Έναρξη: 20/11/2017 – Λήξη: 21/01/2018

Περιγραφή Προγράμματος

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Οι εκθετικές τεχνολογίες, οι πολιτισμικές ανακατατάξεις και πολλά άλλα, αλλάζουν το τοπίο του κόσμου καθημερινά και “σχεδιάζουν” το μέλλον με έναν τρόπο που κανείς δε μπορεί να προβλέψει. Από την άλλη, η εκπαίδευση, μένει στάσιμη ή προχωρά με πολύ αργά βήματα, αδυνατώντας να επαναπροσδιορίσει τους σκοπούς και το περιεχόμενό της.

Στη συγκεκριμένη σειρά μαθημάτων θα μάθουμε όλα εκείνα που απαιτούνται για να είμαστε σε θέση να επανασχεδιάσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία, σε οποιοδήποτε πιθανό μέλλον.
Θα γνωρίσετε μεθόδους που έχουν πραγματοποιηθεί στο δημοτικό σχολείο του Φουρφουρά, ένα σχολείο που αναγνωρίστηκε και διεθνώς για την προσφορά του στην εκπαίδευση. Μεθόδους που σας επιτρέπουν να σχεδιάσετε για όλες τις βαθμίδες και για όλες τις ειδικότητες, μια διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία σας και παράλληλα σας βοηθούν να δημιουργήσετε ένα αυτο-οργανωμένο περιβάλλον μάθησης σε συνδυασμό με ένα υπέροχο σύστημα αξιολόγησης και στήριξής του.

Το πρόγραμμα αυτό είναι ιδανικό για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, αλλά και για ανθρώπους που ενδιαφέρονται να δουν ποια είναι αυτά τα στοιχεία που ορίζουν μια εκπαιδευτική διαδικασία και πως αυτή μπορεί να σχεδιαστεί ξανά προς όφελος όλων των μαθητών.

Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά θέματα

Άγγελος Πατσιάς
Εκπαιδευτικός
email:angelpats@gmail.com

Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης

Γραμματεία Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης
Τηλέφωνο: 22410 99424-6 (Δευτέρα-Παρασκευή, 10:00-14:00)
Email:  e-epimorfosi@aegean.gr

  • 10% επιπρόσθετη έκπτωση για εγγραφές έως 31/10!
Share
Διδακτικές Ενότητες Προγράμματος
  1. 1. Δημιουργώντας τις συνθήκες [20/11/2017-17/12/2017]

    Στην πρώτη διδακτική ενότητα εντοπίζουμε, μέσα από πρακτικά παραδείγματα, όλους τους παράγοντες που διαμορφώνουν την παγκόσμια αλλά και ατομική εκπαιδευτική πραγματικότητα του καθενός. Η επίγνωση και διαχείριση αυτών των παραγόντων μας βοηθάει να προγραμματίσουμε σωστά και να σχεδιάσουμε μια εκπαιδευτική καθημερινότητα με ουσιαστική στόχευση, για την επίτευξη των γνωστικών αντικειμένων, των αξιών και δεξιοτήτων του κάθε ατόμου και φυσικά της θέσης του ατόμου στην κοινωνία του μέλλοντος.

    Συνεδρίες
    Καλωσόρισμα. Τα 4+2 Μικρά πραγματάκια
    Εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. ( Εκθετικές Τεχνολογίες, Οικογένεια, Διαμόρφωση τάξης κτλ)
    Εγκέφαλος και Εκπαίδευση. (Η Δύναμη της Συνήθειας, Συναισθηματική Κατάσταση παιδιού, Διαφορετικοί τύποι μάθησης)
    Self Organised Learning Environments | Sugata Mitra. Τεχνικές αυτό- οργανωμένης Μάθησης
  2. 2. Διαφοροποιώντας τη διδασκαλία [18/12/2017-21/01/2018]

    Η δεύτερη ενότητα είναι αφιερωμένη στο Project Based Learning και στον υπέροχο συνδυασμό του με την έρευνα δράσης. Παρουσιάζονται ολοκληρωμένα προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν στο Δημοτικό Σχολείο του Φουρφουρά και με κέντρο αυτά χτίζουμε μια διαφορετική πραγματικότητα στην τάξη, η οποία αφορά και επηρεάζει όλους τους μαθητές. Επιπλέον θα παρουσιαστεί και ένα "παιχνίδι" για τη διδασκαλία της Ιστορίας που αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το μάθημα.

    Συνεδρίες
    Η Άνοδος της Δημοκρατίας ( Ένα παιχνίδι για τη διδασκαλία της Ιστορίας)
    Έρευνα Δράσης. Πρακτικές αυτοαξιολόγησης, αυτοπροσδιορισμού και κριτικής σκέψης.
    Project Based Learning
    Κλείσιμο και αξιολόγηση
190,00 €
  • Ώρες Επιμόρφωσης: 48
  • ECVET: 2.4

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

Βιτσιλάκη Χρυσή
Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου
Άγγελος Πατσιάς
Αναπληρωτής Επιστημονικά Υπεύθυνος