Τεχνικές Αντιμετώπισης Δυσκολιών Μάθησης και Συμπεριφοράς – Πρακτική Άσκηση

Έναρξη: Παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη γραμματεία

Περιγραφή Προγράμματος

Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών σήμερα παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες στη μάθηση και τη συμπεριφορά. Οι πρώτοι που καλούνται να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες του παιδιού είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί. Το προσφερόμενο πρόγραμμα έχει ως στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τους ακόλουθους στόχους:

(α) να αναγνωρίζουν έγκαιρα τα προβλήματα του παιδιού,

(β) να παραπέμπουν έγκαιρα το παιδί σε διεπιστημονική ομάδα αποτελούμενη από ψυχολόγο, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή,

(γ) να συνεργάζονται με τη διεπιστημονική ομάδα,προκειμένου να υλοποιηθεί το ενδεδειγμένο πρόγραμμα που σχεδιάζει ο ψυχολόγος,

(δ) να διαχειρίζονται τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις τους απέναντι στο παιδί, ώστε να είναι σε θέση να συνδράμουν στον περιορισμό των δυσλειτουργικών συμπεριφορών και εν τέλει τη βελτίωση της λειτουργικότητας του παιδιού.

Επιπλέον, το προσφερόμενο πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας για την επικαιροποίηση των γνώσεων τους καθώς και τη συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς και παρέχει γνώσης σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά επικεντρώνεται στην πρακτική εφαρμογή τεχνικών αντιμετώπισης των δυσκολιών μάθησης και συμπεριφοράς.

Οι Διδακτικές Ενότητες προσφέρονται και αυτοτελώς!

Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά θέματα

Παπαηλιού Χριστίνα
Αναπληρώτρια Kαθηγήτρια
Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Τηλέφωνο: 22410 99145
email: papailiou@aegean.gr

Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης

Γραμματεία Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης
Τηλέφωνο: 22410 99424-6 (Δευτέρα-Παρασκευή, 10:00-14:00)
Email:  e-epimorfosi@aegean.gr

Διδακτικές Ενότητες Προγράμματος
  1. 1. Προβλήματα συμπεριφοράς και μαθησιακές δυσκολίες (27/03/2017-23/04/2017) (36 ώρες)
    Συνεδρίες
    Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
    Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές
    Νοητική αναπηρία
    Η ΔΕΠ-Υ στην πορεία της ανάπτυξης
    Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
    Τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
  2. 2. Συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών - Πρακτική σε τεχνικές διαχείρισης προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς (24/04/2017-14/05/2017) (36 ώρες)
    Συνεδρίες
    Ενδοοικογενειακές σχέσεις – διαχείριση κρίσεων – διαχείριση απώλειας – διαζύγιο
    Συμπεριφορές εθισμού – χρήση διαδικτύου
    Σχέσεις σχολείου και οικογένειας – προκλητικές συμπεριφορές – οριοθέτηση
    Διαχείριση μαθητών/τριών με Διαταραχές Αυτιστιού Φάσματος στο σχολείο
    Διαχείριση μαθητών/τριών με διασπαστικές συμπεριφορές και διαταραχές διαγωγής στο σχολείο – Διαχείριση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού
    Διαχείριση πολιτισμικής ετερότητας στο σχολικό πλαίσιο
  3. 3. Νέες Τεχνολογίες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (15/05/2017-28/05/2017) (24 ώρες)
    Συνεδρίες
    ΤΠΕ για την αντιμετώπιση Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
    ΤΠΕ για την αντιμετώπιση Γλωσσικών διαταραχών και Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (ΕΜΔ)
    ΤΠΕ για την αντιμετώπιση νοητικής αναπηρίας
    Εφαρμογές της ρομποτικής στην αντιμετώπιση των ΔΑΦ
  4. 4. Εργαλεία ανίχνευσης και διάγνωσης προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς (29/05/2017-14/06/2017) (36 ώρες)
    Συνεδρίες
    Ζητήματα εντοπισμού και διάγνωσης των αναπτυξιακών διαταραχών
    Κλινική συνέντευξη – Ερωτηματολόγια
    Σταθμισμένες δοκιμασίες
    Παρατήρηση συμπεριφοράς
    Σύνταξη εκπαιδευτικής αξιολόγησης