ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
To αντικείμενο της επιμόρφωσης εστιάζει στην ευαίσθητη και εξαιρετικά σημαντική σχέση της Εκπαίδευσης με τον Πολιτισμό και την Αειφορία και στα νέου τύπου σχολεία που προκύπτουν από τη σχέση αυτή. Προβαίνει αρχικά σε εννοιολογικές αποσαφηνίσεις των σχετικών όρων, ξεκινώντας από αυτούς που συνδέονται με τον πολιτισμό ειδικότερα και τις σύγχρονες πολιτισμικές σπουδές ευρύτερα, για να συνεχίσει με όρους που συνδέονται με τη σχέση πολιτισμού και αειφορίας με έμφαση στην εκπαίδευση. Ακολούθως γίνεται εκτενής αναφορά στις Διεθνείς και Εθνικές Πολιτικές για την ένταξη του Πολιτισμού στην Εκπαίδευση για την Αειφορία,, οι οποίες αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση λειτουργίας των νέου τύπου σχολείων, ενώ για πρώτη φορά, από όσο γνωρίζουμε, επισημαίνονται και αναλύονται θεματικά πεδία όπως αυτά περί νέου Πολιτισμού, νέου τύπου Πολιτών/ισσών και νέου τύπου Παιδαγωγικής. Ταυτόχρονα, αναδεικνύει τον ρόλο των Νέων Τεχνολογιών στο όλο εγχείρημα, με παράλληλη κατάθεση σχετικών υποδειγμάτων και ιδιαίτερα την ανάπτυξη ερευνητικού σχεδίου εργασίας (project) για τον πολιτισμό κα την αειφορία, με τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης, για να ολοκληρωθεί με πλήθος σχετικών καλών πρακτικών και υποδειγμάτων, που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας ευρύτερα και της σχολικής τάξης ειδικότερα
H επιμόρφωση απευθύνεται σε γυναίκες και άνδρες εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που υλοποιούν προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχετικών με τον πολιτισμό και την αειφορία, αλλά και σε εκείνους και εκείνες που είναι ευαισθητοποιημένοι/ες σε θέματα αειφορίας και αειφόρου σχολείου και αντιλαμβάνονται τη σημασία της πολιτιστικής τους διάστασης
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενες/οι θα είναι σε θέση, μεταξύ των άλλων:
- να αντιληφθούν το εύρος και τις διαστάσεις του πολιτιστικού φαινομένου και τις επιδράσεις του στις ζωές των ανθρώπων
- Να κατανοήσουν τη σχέση πολιτισμού- αειφορίας στο κρίσιμο πεδίο της εκπαίδευσης
- Να γνωρίσουν και σε έναν βαθμό να αξιολογήσουν σχετικές διεθνείς και εθνικές πολιτικές
- Να συνειδητοποιήσουν πως πλέον αναφερόμαστε σε νέου τύπου γυναίκες και άνδρες πολίτες, αλλά και σε νέου τύπου σχολείο και παιδαγωγική
- να κατανοούν όρους σχετικούς με τον πολιτισμό και την αειφορία
- να σχεδιάζουν και να υλοποιούν επιτυχώς προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχετικών με τον πολιτισμό και την αειφορία
- να σχεδιάζουν και να υλοποιούν επιτυχώς δράσεις σχετικές με τον πολιτισμό και την αειφορία στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, μετατρέποντάς τα στην πράξη σε Κέντρα Αειφόρου Ανάπτυξης, με έντονη πολιτιστική διάσταση
- να κατανοήσουν τις θεωρίες που εφαρμόζονται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων που σχετίζονται με τον πολιτισμό
- να προσδιορίζουν τι είναι απλά και σύνθετα μαθησιακά αντικείμενα,
- να διατυπώνουν πιθανούς τρόπους ανάπτυξης ενός ερευνητικού σχεδίου εργασίας (project) για τον πολιτισμό κα την αειφορία, το οποίο να ενσωματώνει δημιουργικά ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα και να συσχετίζουν ψηφιακούς μαθησιακούς πόρους για διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
- να είναι σε θέση να προσδιορίζουν το τι είναι ψηφιακή αφήγηση και τι βίντεο παρουσίαση,να διατυπώνουν πιθανούς τρόπους ανάπτυξης ενός ερευνητικού σχεδίου εργασίας (project) για τον πολιτισμό κα την αειφορία, με τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης, να διακρίνουν τα δομικά στοιχεία μιας ψηφιακής αφήγησης, να επιλέγουν μαθησιακούς πόρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια ψηφιακή αφήγηση κ.ά.
- να γίνει κατανοητή η σημασία το σχετικού πολιτιστικού υποδείγματος