Αξιοποίηση Αναδυόμενων Τεχνολογιών στη Διδακτική Πράξη

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος
Αντικείμενο του συγκεκριμένου προγράμματος επιμόρφωσης είναι η αξιοποίηση αναδυόμενων τεχνολογιών (ψηφιακές
πραγματικότητες, ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη, τρισδιάστατη εκτύπωση, Ίντερνετ των Πραγμάτων, Βιομηχανία 4.0) στη Διδακτική
Πράξη.
Μέσω του προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες θα εξοικειωθούν με τις έννοιες των αναδυόμενων τεχνολογιών, τις εφαρμογές
τους στην εκπαίδευση και κατάρτιση διαθεματικά, σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις μέσω των οποίων μπορούν να
εφαρμοστούν (π.χ. inquiry-based learning, game-based learning, project-based learning) και δεξιότητες 21ου αιώνα που μπορούν να
ενισχύσουν στη σύγχρονη αγορά εργασίας (π.χ. δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων). Έμφαση δίνεται στη
σημασία των αναδυόμενων τεχνολογιών στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, καθώς και στον ρόλο των εκπαιδευτικών
στην αξιοποίησή τους.
Οι συμμετέχοντες/χουσες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν υπάρχουσες εφαρμογές που αξιοποιούνται διεθνώς στην εκπαίδευση,
με έμφαση στην Ρομποτική, την Εικονική και την Επαυξημένη Πραγματικότητα. Τέλος, θα δοθεί στους/στις συμμετέχοντες/ουσες η
δυνατότητα πρόσβασης σε απομακρυσμένα εργαστήρια και για μια «πρώτη επαφή» με εξοπλισμό που αξιοποιείται για την υποστήριξη
των συγκεκριμένων τεχνολογιών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, εκπαιδευτικούς ΕΠΑ.Λ. και
εκπαιδευτές/ριες Ι.Ε.Κ., σε στελέχη εκπαίδευσης, καθώς και σε εμπλεκόμενους/ες στην Εκπαίδευση, την Κατάρτιση και τη Μαθητεία.
Επιπλέον, μπορούν να συμμετέχουν φοιτητές/ριες ή/και υπ. Διδάκτορες/ισες σε αντίστοιχα επιστημονικά πεδία και γενικότερα,
όσοι/όσες ενδιαφέρονται για την αξιοποίηση των Αναδυόμενων Τεχνολογιών στη Διδακτική Πράξη.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
1. Αναγνωρίζει τις σύγχρονες εξελίξεις στην Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
2. Προτείνει/Αξιοποιεί εκπαιδευτικές εφαρμογές Αναδυόμενων Τεχνολογιών για την ενίσχυση της Διδακτικής Πράξης.
3. Προτείνει/ Εφαρμόζει σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, υποστηριζόμενες από Αναδυόμενες Τεχνολογίες.
4. Αξιολογεί υπάρχουσες εφαρμογές Αναδυόμενων Τεχνολογιών στη Διδακτική Πράξη.
5. Σχεδιάζει διαθεματικά διδακτικά σενάρια στην Εκπαίδευση και Κατάρτιση ή/και σενάρια μαθητείας, υποστηριζόμενα από
αναδυόμενες τεχνολογίες, ενισχύοντας τις δεξιότητες 21ου αιώνα.
Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγράμματος
1.Διαδικασία υλοποίησης της επιμόρφωσης
Online Εξ Αποστάσεως
2. Μέθοδοι υλοποίησης της επιμόρφωσης
Το εκπαιδευτικό υλικό (θεωρητικό και πρακτικό μέρος) θα διατίθεται στην πλατφόρμα διδασκαλίας (στα ελληνικά ή/και τα αγγλικά)
και οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν πρόσβαση σε αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ενώ θα μπορούν να παρακολουθούν
με ευέλικτο τρόπο, προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες. Ταυτόχρονα, θα μπορούν να υλοποιούν
προτεινόμενες δραστηριότητες βάσει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
Το εκπαιδευτικό υλικό θα αποτελείται από θεωρία (δημοσιεύσεις, διαδικτυακό υλικό σε μορφή βίντεο, learning paths, υλικό που έχει
δημιουργηθεί στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων, παρουσιάσεων κ.λπ.) διαθέσιμη είτε εντός της πλατφόρμας διδασκαλίας
(HTML5 υλικό με σχετικές αναφορές) είτε εκτός της πλατφόρμας σε εξωτερικές πηγές. Επιπλέον, στο πλαίσιο της πρακτικής
εξάσκησης, θα διατεθούν βίντεο και κατάλληλα εγχειρίδια σχετικά με την αξιοποίηση προτεινόμενων εργαλείων Αναδυόμενων
Τεχνολογιών. Όπου διατίθενται, θα υπάρχουν και παραδείγματα καλών πρακτικών.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της σύγχρονης επιμόρφωσης θα πραγματοποιηθούν τηλεδιασκέψεις – συμβουλευτικές συναντήσεις (μέσω
κατάλληλου εργαλείου, π.χ. MS Teams, BBB, Zoom), διάρκειας 60’ – 120’ λεπτών (ανάλογα με τη συμμετοχή). Οι επιμορφούμενοι/ες
καλούνται να συμμετέχουν σε αυτές, καθώς θα συζητηθούν θέματα-προβληματισμοί, όπως αυτά θα έχουν προκύψει μέσα από τις
ενότητες του προγράμματος, ενώ θα παρουσιαστούν και τρέχουσες δραστηριότητες συναδέλφων (κατόπιν συνεννόησης) για
ανατροφοδότηση και ανάδειξη καλών πρακτικών.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει και η δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας (μέσω e-mail, forum κ.λπ.) με
τους/τις διδάσκοντες/ουσες.
3. Μέθοδοι Αξιολόγησης & Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης
Στο τέλος κάθε διδακτικής ενότητας θα υπάρχει αξιολόγηση (κουίζ κλειστών ερωτήσεων) και αυτό- αξιολόγηση, με τη μορφή
αναστοχαστικών ερωτήσεων.
Επιπλέον, κάθε ενότητα θα συνοδεύεται από προαιρετικές προτεινόμενες δραστηριότητες, με στόχο τη δημιουργία διαλόγου και την
ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών/ριών.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν μία διδακτική παρέμβαση (εκπαιδευτικό σενάριο ή σχέδιο μαθήματος)
στο γνωστικό τους αντικείμενο, υποστηριζόμενη από κάποια Αναδυόμενη Τεχνολογία της επιλογής τους, να το συζητήσουν με
τους/τις υπόλοιπους/ες συμμετέχοντες/ουσες του προγράμματος και να συμμετέχουν σε μία διαδικασία συνεργατικής αξιολόγησης
(peer review).
ΕΚΤΠΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ:
- Άνεργοι ή και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί (5 πρώτοι): 250 ευρώ
- Διορισμένοι – μόνιμοι εκπαιδευτικοί: 300 ευρώ
- Άνεργοι ή και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές: 280 ευρώ
- ΑμΕΑ: 280 ευρώ
- Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 280 ευρώ
- Απόφοιτοι του Παν/μιου Αιγαίου: 300 ευρώ
- Απόφοιτοι άλλου επιμορφωτικού προγράμματος των Π.Β.Δ.Μ. του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Παν/μίου Αιγαίου και της ΙΝ.ΑΝ.ΕΠ: 300 ευρώ
- Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 300 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή (άνω των 5 ατόμων): 250 ευρώ
- ΕΦΑΠΑΞ καταβολή: 250 ευρώ
Για Επιμορφωτικά Θέματα:
Σταύρος Πιτσικάλης
Για Θέματα Εγγραφών
Κλαίρη Μπακούρα
ΙΝ.ΑΝ.ΕΠ.
Βαλτετσίου & Τριπόλεως, ΤΚ 41336 Λάρισα
Τηλ. 2410234422