Ψηφιακός μετασχηματισμός της σχολικής διοίκησης και του εκπαιδευτικού έργου

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος
Αντικείμενο του συγκεκριμένου προγράμματος επιμόρφωσης είναι η εξοικείωση των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών με έννοιες, μοντέλα, εργαλεία και καλές πρακτικές, που αφορούν στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό μιας Σχολικής Μονάδας και κατ’ επέκταση, της εκπαίδευσης και κατάρτισης γενικότερα. Συγκριτικό πλεονέκτημα του παρόντος προγράμματος είναι η σφαιρικότητα των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτήσουν οι συμμετέχοντες/ουσες σε ζητήματα Ψηφιακού Μετασχηματισμού τόσο στη διοίκηση/ ηγεσία μιας Σχολικής Μονάδας όσο και στη διδακτική πρακτική σε μία σχολική αίθουσα.
Αρχικά, οι εκπαιδευτικοί εισάγονται στη διοίκηση/ ηγεσία στην εκπαίδευση και επιμέρους ζητήματα στο σχολικό περιβάλλον και τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού. Στη συνέχεια, έρχονται σε επαφή με τις δεξιότητες 21ου αιώνα, τη σημασία της διαθεματικότητας στη Σχολική Μονάδα του 21ου αιώνα, σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές, καθώς και σχετικά παραδείγματα από τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν θα μπορούσε να μη συμπεριληφθεί ο ανθρώπινος παράγοντας (συναισθηματική νοημοσύνη) στη διοίκηση μιας Σχολικής Μονάδας, με θέματα ανάπτυξης σχολικής κουλτούρας, διαχείρισης αλλαγών/ κρίσεων, επικοινωνίας/ συνεργασίας, διαπολιτισμικότητας, κοινωνικού αποκλεισμού κ.λπ..
Όσον αφορά στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και τα σύγχρονα εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν σε μία Σχολική Μονάδα του 21ου αιώνα, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες όχι μόνο σε ζητήματα διδακτικής και συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και διαχείρισης-διοίκησης της Σχολικής Μονάδας. Κυρίαρχο στοιχείο του προγράμματος, αποτελούν τα εργαλεία και οι δραστηριότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν στη σύγχρονη και την ασύγχρονη εκπαίδευση, αλλά και ο συνδυασμός τους. Οι εκπαιδευτικοί θα γνωρίσουν καλές πρακτικές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης δια ζώσης, ώστε να ενισχύσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, αναδεικνύοντας τη σημασία του ρόλου τους στο Ψηφιακό Σχολείο.
Ειδικότερα, διευθυντές/ριες και στελέχη των Σχολικών Μονάδων, θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία στην οργάνωση-διοίκηση της Σχολικής Μονάδας. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις αναδυόμενες τεχνολογίες, ως βασικά εργαλεία Ψηφιακού Μετασχηματισμού μιας Σχολικής Μονάδας, οι οποίες αποτελούν το μέλλον της εκπαίδευσης και κατάρτισης, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών πραγματικοτήτων (εικονική, επαυξημένη, μικτή), της τεχνητής νοημοσύνης, του Ίντερνετ των Πραγμάτων κ.λπ..
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με καλές πρακτικές και παραδείγματα διοίκησης/ ηγεσίας στη Σχολική Μονάδα, αλλά και διδακτικών πρακτικών, δίνοντας τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να πειραματιστούν και να «χτίσουν» το δικό τους Πλάνο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, ξεχωρίζοντας ως εκπαιδευτικοί/ διευθυντές Σχολικών Μονάδων στον 21ο αιώνα.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, διευθυντές/ριες Σχολικών Μονάδων, καθώς και σε εμπλεκόμενους/ες στην εκπαίδευση όπως στελέχη, φοιτητές/ριες, υποψήφιοι/ες διδάκτορες/ισες, ερευνητές/ριες κ.λπ..
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
- Συμβάλλει στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Σχολικής Μονάδας που ανήκει.
- Συμμετέχει ενεργά στη διοικητική λειτουργία της Σχολικής Μονάδας που ανήκει.
- Αναπτύσσει σχολική κουλτούρα ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις των Σχολικών Μονάδων 21ου αιώνα.
- Υποστηρίζει τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης μεταξύ Σχολικών Μονάδων.
- Αναγνωρίζει τις δεξιότητες 21ου αιώνα και αναδεικνύει τη σημασία τους.
- Βελτιώνει τις διδακτικές πρακτικές του/της και υποστηρίζει αντίστοιχα τους/τις εκπαιδευτικούς της Σχολικής Μονάδας που ανήκει, ανταποκρινόμενος/η στον μαθησιακό σχεδιασμό 21ου αιώνα.
- Ενισχύει τη Σχολική Μονάδα που ανήκει με εργαλεία και δραστηριότητες ασύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης.
- Υποστηρίζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με κατάλληλα εργαλεία και διδακτικές πρακτικές.
- Υποστηρίζει τη διαθεματικότητα στη Σχολική Μονάδα που ανήκει, ενισχύοντας τις δεξιότητες 21ου αιώνα των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Επιλέγει και αξιοποιεί τα τεχνολογικά εργαλεία που είναι κατάλληλα για την οργάνωση-διοίκηση της Σχολικής Μονάδας στην οποία ανήκει.
- Επιθυμεί να λειτουργεί ο/η ίδιος/α ως εκπαιδευτικός 21ου αιώνα, ξεχωρίζοντας με τις πρακτικές που εφαρμόζει και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί στη Σχολική Μονάδα.
- Υποστηρίζει τους/τις εμπλεκόμενους/ες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε να γίνουν ενεργοί/ες συμμέτοχοι στις Σχολικές Μονάδες του 21ου αιώνα.
Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγράμματος
1.Διαδικασία υλοποίησης της επιμόρφωσης
Online Εξ Αποστάσεως
2. Μέθοδοι υλοποίησης της επιμόρφωσης
Το εκπαιδευτικό υλικό (θεωρητικό και πρακτικό μέρος) θα διατίθεται στην πλατφόρμα διδασκαλίας (στα ελληνικά και τα αγγλικά) και οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν πρόσβαση σε αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ενώ θα μπορούν να παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο, προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες. Ταυτόχρονα, θα μπορούν να υλοποιούν προτεινόμενες δραστηριότητες βάσει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
Το εκπαιδευτικό υλικό θα αποτελείται από θεωρία (δημοσιεύσεις, διαδικτυακό υλικό σε μορφή βίντεο, υλικό που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων κ.λπ.) διαθέσιμη είτε εντός της πλατφόρμας διδασκαλίας (HTML5 υλικό με σχετικές αναφορές) είτε εκτός της πλατφόρμας σε εξωτερικές πηγές. Επιπλέον, στο πλαίσιο της πρακτικής εξάσκησης, θα υπάρχουν παραδείγματα καλών πρακτικών, ενώ θα δοθούν κατευθύνσεις με απλά βήματα για των σχεδιασμό ενός πλάνου Ψηφιακού Μετασχηματισμού.
Τέλος, κατά τη διάρκεια της σύγχρονης επιμόρφωσης θα πραγματοποιηθούν τηλεδιασκέψεις – συμβουλευτικές συναντήσεις (σύγχρονη επιμόρφωση), διάρκειας 60’ – 120’ λεπτών. Οι επιμορφούμενοι/ες καλούνται να συμμετέχουν σε αυτές, καθώς θα συζητηθούν θέματα-προβληματισμοί, όπως αυτά θα έχουν προκύψει μέσα από τις ενότητες του προγράμματος. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει και η δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας (μέσω e-mail, forum κ.λπ.) με τους/τις διδάσκοντες/ουσες
3. Μέθοδοι Αξιολόγησης & Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης
Στο τέλος κάθε ενότητας θα υπάρχει αξιολόγηση (κουίζ κλειστών ερωτήσεων) και αυτό- αξιολόγηση, με τη μορφή αναστοχαστικών ερωτήσεων.
Επιπλέον, κάθε ενότητα θα συνοδεύεται από προαιρετικές προτεινόμενες δραστηριότητες, οι οποίες εφόσον πραγματοποιηθούν, δύναται να συζητηθούν στο πλαίσιο των συμβουλευτικών συναντήσεων με στόχο τη δημιουργία διαλόγου και την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων/ουσών.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ένα Πλάνο Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Σχολικής τους Μονάδας, να το συζητήσουν με τους/τις υπόλοιπους/ες συμμετέχοντες/ουσες του προγράμματος και να συμμετέχουν σε μία διαδικασία συνεργατικής αξιολόγησης (peer review).
1. Σχολική Διοίκηση: Μοντέλα και καλές πρακτικές
Σε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται στις έννοιες της διοίκησης και ηγεσίας γενικότερα και ειδικότερα στην εκπαίδευση. Επιπλέον, εξοικειώνονται με μοντέλα διοίκησης και ηγεσίας, ενώ μπορούν να αντιληφθούν την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Ελλάδα.
2. Διοικώντας και Διδάσκοντας σε ένα σχολείο του 21ου αιώνα
Σε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται στις δεξιότητες 21ου αιώνα, καθώς και τη σημασία τους στην εκπαίδευση και τη σχολική διοίκηση.
3. Διοικώντας και Διδάσκοντας με συναισθηματική νοημοσύνη
Σε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται σε θέματα γύρω από το συναίσθημα (διαχείριση κρίσεων, επίλυση λήψη αποφάσεων, επικοινωνία εντός και εκτός Σχολικής Μονάδας κ.ά.), καθώς και τη σημασία τους στην εκπαίδευση και τη σχολική διοίκηση.
4. Ψηφιακός Μετασχηματισμός Σχολικής Μονάδας
Σε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εξοικειώνονται με εργαλεία που μπορούν να συμβάλουν στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Σχολικής Μονάδας, σε επίπεδο διαχείρισης, οργάνωσης, κ.λπ.
5. Ψηφιακές Δραστηριότητες εντός και εκτός Σχολικής Μονάδας – Με τόση τεχνολογία εκεί έξω, εγώ τι να διαλέξω;
Ψηφιακές Δραστηριότητες εντός και εκτός Σχολικής Μονάδας – Με τόση τεχνολογία εκεί έξω, εγώ τι να διαλέξω;
6. Ψηφιακός Μετασχηματισμός στη Σχολική Μονάδα με Αναδυόμενες Τεχνολογίες
Σε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται στις υπάρχουσες Αναδυόμενες Τεχνολογίες, τον τρόπο που αυτές αξιοποιούνται σε ευρύτερο πλαίσιο (βιομηχανία, τουρισμός, διαφήμιση κ.λπ.) και δίνεται έμφαση στους τρόπους αξιοποίησής τους στη Σχολική Μονάδα. Ορισμένα από τα θέματα που αναπτύσσονται είναι: Augmented Reality, Mixed/ Extended Reality, Artificial Intelligence, 5G in Education, ηθικοί προβληματισμοί, προκλήσεις στην αξιοποίηση αναδυόμενων τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
7. Η Σχολική Μονάδα στον 21ο αιώνα – Ήρθε η ώρα να ξεχωρίσω!
Σε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες καλούνται να εφαρμόσουν όσα είδαν στις προηγούμενες διδακτικές ενότητες και να λειτουργήσουν ως στελέχη διοίκησης μιας Σχολικής Μονάδας του 21ου αιώνα
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
- Διορισμένοι εκπαιδευτικοί: 300 ευρώ
- Αναπληρωτές: 260 ευρώ
- Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 260 ευρώ
- Απόφοιτοι του Παν/μιου Αιγαίου: 260 ευρώ
- Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 260 ευρώ
- Φοιτητές, άνεργοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: 240 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 240 ευρώ
- ΑμΕΑ: 240 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή ή ένταξη σε webinar του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 225 ευρώ
- Εφάπαξ εξόφληση: 215 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε δύο άλλα πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την GoLearn: 195 ευρώ
Για Επιμορφωτικά Θέματα:
Σταύρος Πιτσικάλης
Για Θέματα Εγγραφών:
Κλαίρη Μπακούρα
ΙΝ.ΑΝ.ΕΠ.
Βαλτετσίου & Τριπόλεως, ΤΚ 41336 Λάρισα
Τηλ. 2410234422