e-Διδασκαλία: Σχεδιασμός και Οργάνωση της Διδασκαλίας με την χρήση ψηφιακών εργαλείων

Αντικείμενο προγράμματος
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν πώς οι Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μπορούν να ενισχύσουν τη διδασκαλία και τη μαθησιακή εμπειρία και να επιτρέπουν στους μαθητές να αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Το πρόγραμμα αφορά στην εκμάθηση σύγχρονων καινοτόμων δωρεάν διαθέσιμων και πολύ εύκολων στην χρήση ψηφιακών εργαλείων ώστε εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων να μπορούν να αναπτύσσουν και να οργανώνουν το δικό τους ψηφιακό υλικό. Παράλληλα το πρόγραμμα είναι εναρμονισμένο με την Πλαίσιο Δεξιοτήτων ΤΠΕ της UNESCO για τους εκπαιδευτικούς.
Σε ποιους/ες απευθύνεται το επιμορφωτικό πρόγραμμα:
Το πρόγραμμα απευθύνεται στις ακόλουθες τρεις ευρείες ομάδες ενδιαφερομένων:
Α) Σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων οι οποίοι ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν στη διδασκαλία τους σύγχρονα και δυναμικά ψηφιακά εργαλεία τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλα σχεδόν τα μαθήματα
Β) Σε φοιτητές – αποφοίτους/ες ΑΕΙ-ΤΕΙ οι οποίοι επιθυμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού και οι οποίοι θέλουν να μάθουν να χειρίζονται σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία μάθησης και διδασκαλίας
Γ) Σε όσους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων επιθυμούν μόρια για την διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και σε αναπληρωτές θέλουν μόρια για το σύστημα διορισμών
Στόχοι προγράμματος
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο τη Θεωρητική και Πρακτική Εκπαίδευση και Κατάρτιση Εκπαιδευτικών όλων των Βαθμίδων καθώς και φοιτητών και αποφοίτων Ανώτατης Εκπαίδευσης με επαγγελματικό προσανατολισμό την εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος «e – Διδασκαλία –
Σχεδιασμός και Οργάνωση της Διδασκαλίας με την χρήση ψηφιακών εργαλείων» είναι:
• Η κατανόηση του Θεωρητικού πλαισίου των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
• Η εκμάθηση ψηφιακών εργαλείων σχεδιασμού και οργάνωσης εκπαιδευτικού υλικού
• Η εκμάθηση ψηφιακών εργαλείων παρουσίασης εκπαιδευτικού υλικού και επικοινωνίας.
• Η γνωριμία με τις βασικές αρχές σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Διαδικασία επιμόρφωσης
Μεικτή Μάθηση
Μέθοδοι επιμόρφωσης
Κατά τη διάρκεια της από απόσταση εκπαίδευσης οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρόσβαση σε Ηλεκτρονική Πλατφόρμα και θα μπορούν να μελετούν ακολουθώντας το δικό τους ρυθμό το υλικό των Θεματικών Ενοτήτων στα χρονικά πλαίσια που έχουν καθοριστεί στη κάθε θεματική ενότητα.
– 50 ώρες διά ζώσης (σε περίπτωση που επιτρέψουν οι τρέχουσες υγειονομικές συνθήκες),
– 300 ώρες εξ αποστάσεως
– 50 ώρες εκπόνηση εργασίας
Μέθοδοι αξιολόγησης
Εκπόνηση ερευνητικής εργασίας, με καθοδήγηση από τους διδάσκοντες, για δημοσίευση σε περιοδικό, και παρουσίαση σε Εκπαιδευτικό Συνέδριο
1. Εισαγωγή στην Επιμόρφωση
Σκοπός αυτού του μέρους είναι η κατανόηση των διαφόρων δυνατότητων της πλατφόρμας επιμόρφωσης στην οποία θα πραγματοποιηθούν τα μαθήματα. Οι επιμορφούμενοι θα μάθουν να συνδέονται στην πλατφόρμα επιμόρφωσης καθώς και να χειρίζονται τις διάφορες λειτουργίες της. Θα ενημερωθούν ακόμα αναλυτικά για τη δομή της επιμόρφωσης και για τον τρόπο υλοποίησης των προτεινόμενων δραστηριοτήτων του προγράμματος. Επιπλέον, θα ενημερωθούν για τον τρόπο αξιολόγησης, τόσο για τα Online test ερωτήσεων που θα κληθούν να απαντήσουν, όσο και για τον τρόπο υποβολής της δραστηριότητας που καλούνται να υλοποιήσουν για καθένα από τα ψηφιακά εργαλεία στα οποία θα εκπαιδευτούν.
2. Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα στην Εκπαίδευση
Ο 21ος αιώνας μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο αιώνας της ψηφιακής επανάστασης και ως η εποχή της πληροφορίας. Αυτός ο αιώνας δίνει πολλές ευκαιρίες για πρόοδο και καινοτομία. Είναι σημαντικό οι νέοι να καλλιεργήσουν δεξιότητες που θα τους δώσουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν αυτές τις ευκαιρίες και στη προσωπική αλλά και επαγγελματική τους ζωή. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν διατυπωθεί σύγχρονες προσεγγίσεις της μάθησης που σε συνδυασμό με τη δυναμική διείσδυση και αξιοποίηση των εκπαιδευτικών τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία επιβάλλουν την αλλαγή των στόχων της εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα. Αυτό σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην Εκπαίδευση. Οι μαθητές σε όλον τον κόσμο χρειάζεται να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Οι δεξιότητες αυτές έχουν προσδιοριστεί από την UNESCO ότι είναι οι εξής: Επικοινωνία, Συνεργασία, Κατασκευή Γνώσης, Επίλυση Προβλήματος, Αυτορρύθμιση, Χρήση ΤΠΕ Αυτό το μέρος έχει ως στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να επανασχεδιάσουν τα μαθήματά τους αλλά και τις επιμέρους μαθησιακές δραστηριότητες που αυτά περιλαμβάνουν, έτσι ώστε οι μαθητές να καλλιεργούν αποτελεσματικότερα τις προαναφερθείσες δεξιότητες. Άλλωστε όλα τα ψηφιακά εργαλεία που παρουσιάζονται στα επόμενα μέρη της επιμόρφωσης υποστηρίζουν και προωθούν τη καλλιέργεια των συγκεκριμένων δεξιοτήτων. Οι πληροφορίες που αναφέρονται σε αυτό το μάθημα στηρίζονται στο σχετικό πλαίσιο της UNESCO για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα αλλά και σε πρότυπα που έχουν προταθεί από πολλούς ιδιωτικούς φορείς, όπως η Microsoft Educator Community και το P21 Partnership for 21st Century Learning. Το μάθημα χωρίζεται σε έξι (6) ενότητες, η κάθε μια από τις οποίες αντιστοιχεί σε μια από τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
3. Δημιουργία παρουσιάσεων με διαδραστικό και πολυμεσικό περιεχόμενο
Το Sway είναι μια δωρεάν, εύκολη στην χρήση, νέα ψηφιακή εφαρμογή που διευκολύνει τη δημιουργία και την κοινή χρήση διαδραστικών παρουσιάσεων. Ο ενσωματωμένος μηχανισμός σχεδίασης ελαχιστοποιεί τον χρόνο που δαπανάται για τη μορφοποίηση παρουσιάσεων ώστε να μπορεί κανείς να επικεντρώνεται στο περιεχόμενό τους, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι η δημιουργία του θα έχει άρτια και ελκυστική εμφάνιση. Το μέρος αυτό περιλαμβάνει έξι ενότητες εκμάθησης του Sway. Σκοπός είναι όταν οι επιμορφούμενοι θα έχουν ολοκληρώσει αυτό το μάθημα να είναι σε θέση να δημιουργούν διαδραστικές παρουσιάσεις εισάγοντας και ενσωματώνοντας διαφόρων τύπων πολυμεσικό υλικό, να αξιοποιούν το εκπαιδευτικό υλικό που διαθέτουν ήδη δημιουργώντας εύκολα και γρήγορα νέες παρουσιάσεις και να μάθουν πως να συνεργάζονται με άλλους στην δημιουργία μιας παρουσίασης και να διαμοιράζουν τις δημιουργίες τους εφόσον το επιθυμούν.
4. Επεξεργασία Eικόνων και Δημιουργία Ψηφιακού Βίντεο
Το Photos είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα προβολής φωτογραφιών που περιλαμβάνεται στα Windows 10. Εκτός από την οργάνωση, επεξεργασία και βελτίωση φωτογραφιών, προσφέρει και δυνατότητες δημιουργίας και επεξεργασίας βίντεο σε ένα περιβάλλον φιλικό προς το χρήστη. Σκοπός του μαθήματος είναι όταν οι επιμορφούμενοι θα το έχουν ολοκληρώσει να είναι σε θέση να επεξεργάζονται εικόνες, να δημιουργούν ψηφιακά άλμπουμ φωτογραφιών και να δημιουργούν βίντεο με μουσική, κατασκευάζοντας εύκολα το δικό τους εκπαιδευτικό υλικό.
5. Δημιουργία Eρωτηματολογίων και Online Αξιολογήσεων των μαθητών εμπλουτισμένων με πολυμεσικό υλικό
Το Forms είναι ένα ψηφιακό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ψηφιακών έρευνών, κουίζ και tests αξιολόγησης με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Δίνει επίσης τη δυνατότητα ψηφιακής αποστολής της φόρμας που δημιουργεί ο χρήστης σε όσους επιθυμεί, παρακολούθησης της εξέλιξης των αποτελεσμάτων τη στιγμή που υποβάλλονται οι απαντήσεις, αξιολόγησής τους μέσω ενσωματωμένης δυνατότητας ανάλυσης που διαθέτει το εργαλείο αλλά και εξαγωγής των αποτελεσμάτων στο Excel για επιπλέον ανάλυση ή βαθμολόγηση. Σκοπός είναι όταν οι επιμορφούμενοι/ες έχουν ολοκληρώσει αυτό το μέρος να είναι σε θέση να δημιουργούν μια νέα φόρμα και ένα νέο κουίζ ή test αξιολόγησης για τους μαθητές τους, να διαχειρίζονται τη φόρμα και να κάνουν κοινή χρήση αυτής, καθώς και να αποστέλλουν και να ελέγχουν τα αποτελέσματα της.
6. Ψηφιακό Σημειωματάριο Οργάνωσης πολυμεσικού Μαθησιακού Υλικού και Παράδοση Διαδραστικών Μαθημάτων
Το OneNote είναι ένα ψηφιακό σημειωματάριο που επιτρέπει στους χρήστες να κρατούν σημειώσεις εισάγοντας σε αυτές και πολυμεσικό υλικό, να συγχρονίζουν αυτές τις σημειώσεις με όλες τις ψηφιακές συσκευές τους, Smartphone, Tablet, Laptop ή υπολογιστή, να συνεργάζονται με άλλους, και να μοιράζονται αυτό το υλικό εφόσον το επιθυμούν. Σκοπός είναι όταν οι επιμορφούμενοι/ες έχουν ολοκληρώσει αυτό το μέρος να είναι σε θέση να δημιουργούν, να οργανώνουν ένα σημειωματάριο, να προσθέτουν περιεχόμενο σε αυτό και να το διαμοιράζουν. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά εύχρηστο εργαλείο δημιουργίας και διαμοίρασης εκπαιδευτικού υλικού ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές του.
7. Συνεργαστείτε με την Τάξη σας χρησιμοποιώντας το Ψηφιακό Σημειωματάριο Τάξης
Το OneNote Class Notebook (Σημειωματάριο Τάξης) είναι ένα πρόσθετο του Onenote που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να δημιουργούν ένα σημειωματάριο για όλη την τάξη. Το σημειωματάριο αυτό περιλαμβάνει ξεχωριστά σημειωματάρια για κάθε μαθητή, βιβλιοθήκη περιεχομένου που περιέχει το μαθησιακό υλικό που μπορεί να διαμοιράσει ο εκπαιδευτικός στους μαθητές του και χώρο συνεργασίας στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργάζονται με τους μαθητές τους. Με τη χρήση του Onenote Class Notebook ο εκπαιδευτικός μπορεί να οργανώσει το περιεχόμενο του μαθήματος του, να δημιουργήσει σχέδια μαθήματος, να παραδίδει αλληλεπιδραστικά μαθήματα, να συνεργάζεται με τους μαθητές του και να τους παρέχει ανατροφοδότηση. Σκοπός είναι όταν οι επιμορφούμενοι/ες έχουν ολοκληρώσει αυτό το μέρος να είναι σε θέση να δημιουργούν ένα σημειωματάριο τάξης, να προσθέτουν περιεχόμενο σε αυτό και να συνεργάζονται μέσω αυτού.
8. Η προσωπική μας ατζέντα - Επικοινωνία, Οργάνωση του καθημερινού προγράμματος και διαχείριση των επαφών μας
Το Outlook Web App είναι ένα πρόγραμμα που μπορεί να γίνει η προσωπική σας ατζέντα. Περιλαμβάνει μια εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ένα εργαλείο ημερολογίου, έναν διαχειριστή επαφών και έναν διαχειριστή εργασιών. Σκοπός είναι όταν οι επιμορφούμενοι/ες έχουν ολοκληρώσει αυτό το μέρος να είναι σε θέση να οργανώνουν το πρόγραμμα τους να διαχειρίζονται τις επαφές τους και να επικοινωνούν και να συνεργάζονται μέσω αυτού.
9. Η Τελική Δραστηριότητα
Σε αυτό το μέρος της επιμόρφωσης, οι επιμορφούμενοι/ες καλούνται να σχεδιάσουν μια μαθησιακή δραστηριότητα στην οποία θα ενσωματώνουν τα εργαλεία που γνώρισαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης στο πλαίσιο ανάπτυξης των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Σκοπός είναι οι επιμορφούμενοι/ες να μπουν στη διαδικασία να σχεδιάσουν μια δραστηριότητα ενσωματώνοντας όλα ή κάποια από τα ψηφιακά εργαλεία που γνώρισαν και να λάβουν ανατροφοδότηση γι’ αυτή.
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΦΟΡΕΑ:
-ΕΚΠΤΩΣΗ 10% ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣ ΣΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΜΕΛΗ ΕΕΦ
-ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΦΑΠΑΞ ΠΛΗΡΩΜΗΣ: 350€
Θέματα Προγράμματος Σπουδών, Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης και Επιμορφωτικά Θέματα
Ένωση Ελλήνων Φυσικών
Email: info@eef.gr
Τηλέφωνο: 210 3635701