• Πληροφορίες
    • Σχετικά με εμάς
    • Όροι Συμμετοχής
    • Εγγραφές & Δίδακτρα
    • Μεθοδολογία Υλοποίησης
    • Πιστοποίηση Σπουδών
  • Προγράμματα
  • Νέα & Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία
    Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Αιγαίου
    • Πληροφορίες
      • Σχετικά με εμάς
      • Όροι Συμμετοχής
      • Εγγραφές & Δίδακτρα
      • Μεθοδολογία Υλοποίησης
      • Πιστοποίηση Σπουδών
    • Προγράμματα
    • Νέα & Ανακοινώσεις
    • Επικοινωνία

      Παιδαγωγικά

      • Αρχική
      • Όλα τα προγράμματα
      • Παιδαγωγικά
      • Ειδική αγωγή και εκπαίδευση: Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση

      Ειδική αγωγή και εκπαίδευση: Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση

      collaborator-avatar
      goLearn
      7μηνο - 420 ώρες
      21
      08/03/2021 - 17/10/2021
      Κάνε Αίτηση
      Μοριοδοτούμενο
      eidiki-agogi-kai-ekpaidefsi-anichnefsi-diaforodiagnosi-kai-paremvasi
      • Επισκόπηση
      • Ενότητες
      • Υπεύθυνοι/ες
      • Κόστος
      • Επικοινωνία
      Οδηγός προγράμματος Χρονοδιάγραμμα

      Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος

      Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) (ή συμπεριληπτική εκπαίδευση) αποτελεί επιστημονικό πεδίο αιχμής, με μεγάλο εύρος και σημαντική ζήτηση ως γνωστική περιοχή εξειδίκευσης στην Ελλάδα αλλά και τον διεθνή χώρο. Αντιπροσωπεύει ένα υπερβολικά σύνθετο κοινωνικό, φιλοσοφικό, εννοιολογικό και διδακτικό σύστημα τεχνικών και προσεγγίσεων, που στοχεύει στην εκπαιδευτική και ψυχολογική στήριξη όλων των παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.). Στόχος του προγράμματος είναι η εμβάθυνση και η εξειδίκευση: (1) σε σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές ανίχνευσης, διαφοροδιάγνωσης (με βάση το ICD-10 του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) και παρέμβασης στις κυριότερες μορφές ειδικών εκαπιδευτικών αναγκών, (2) σε διαδικασίες τροποποίησης ή προσαρμογής των μεθόδων διδασκαλίας και παρέμβασης στις μοναδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του/της μαθητή/τριας, καθώς και (3) σε πρακτικές παρέμβασης σε όλες τις εκφάνσεις των δυσκολιών (πρόληψη, θεραπεία, αντιστάθμιση).

      Η πρωτοτυπία, αλλά και συνάμα η πρακτική αξία του προγράμματος, έγκειται στο ότι εστιάζει στο παιδί και ενήλικα με ε.ε.α./α. σε επίπεδο ανίχνευσης/εντοπισμού, διαφοροδιάγνωσης και αντιμετώπισης των ειδικών και μοναδικών χαρακτηριστικών που εμφανίζει, με βάση τις σύγχρονες τάσεις της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Αξίζει να επισημανθεί ότι η έδρα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης τοποθετείται στις «ανθρώπινες σχέσεις» και προάγει αφενός την αξία του ατόμου ως ύπαρξη και όχι ως επίδοση, και αφετέρου, προάγει τον σεβασμό στη διαφορετικότητα του ατόμου την υποστήριξη όλων των μαθητών/τριών, την εργασία με τους/τις άλλους/ες και την προσωπική επαγγελματική εξέλιξη.

      Σε ποιους απευθύνεται

      • Στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση,
      • Στην παιδαγωγική ευρύτερα και στις συγγενείς επιστήμες,
      • Στην ιατρική, στις επιστήμες της υγείας, της πρόνοιας και της αποκατάστασης (εργοθεραπευτές/τριες, κοινωνικούς λειτουργούς, κ.ά.) και
      • Στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες (κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι, κ.ά.)

      Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος

      Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφωμένος/η θα είναι σε θέση να:

      1. Να γνωρίζει βασικές έννοιες, όπως ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ), συμπεριληπτική εκπαίδευση, άτομο με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.), ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση.
      2. Να ενστερνιστεί τις σύγχρονες αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
      3. Να αποκτήσει γνώσεις και εργαλεία ανίχνευσης, διαφοροδιάγνωσης και αντιμετώπισης με βάση τις αρχές της συμπερίληψης.
      4. Να κατέχει γνώσεις που αφορούν στις κυριότερες διαταραχές: Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας, Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές κινητικής λειτουργίας και μεικτές διαταραχές (λόγου και κίνησης), Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσλεξία, δυσγραφία και δυσαναγνωσία, Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) [ή Διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)], Νοητική καθυστέρηση, Χαρισματικότητα, Γενετικά σύνδρομα, Κινητική αναπηρία/Εγκεφαλική παράλυση, ΔΕΠΥ, Διαταραχές διαγωγής, Mεικτή διαταραχή διαγωγής και συναισθήματος, Διαταραχές συναισθήματος: Διαταραχή άγχους αποχωρισμού, φοβικού άγχους και κοινωνικού άγχους, Διαταραχές κοινωνικής λειτουργικότητας: Εκλεκτική αλαλία και διαταραχή προσκόλλησης, Διαταραχές της όρασης και Παθήσεις του ωτός
      5. Να κατέχει βασικές αρχές παρέμβασης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από μία πολυεστιακή προσέγγιση (ρόλος της οικογένειας, του σύγχρονου συμπεριληπτικού ψηφιακού σχολείου, κατάρτισης εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων).
      6. Να εξοικειωθεί με τις βασικές συμπεριληπτικές πρακτικές με έμφαση σε μοντέλα συνδιδασκαλίας και στη διαμόρφωση του φυσικού περιβάλλοντος.
      7. Να εστιάσει στις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέσο προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

      Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγράμματος

      Το πρόγραμμα υλοποιείται πλήρως μέσω Online Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (e–Learning) και βάσει των αρχών της Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

      Μοριοδότηση

      Το πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί σε οποιαδήποτε προκήρυξη της οποίας τα κριτήρια αντιστοιχούν στα χαρακτηριστικά του προγράμματος. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά/δεσμευτικά, στην παρούσα φάση, και με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι απόφοιτοι/ες μπορούν να λάβουν:

      • 2 μόρια στο σύστημα διορισμών – προσλήψεων εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές και αδιόριστοι υποψήφιοι)
      • 10 μόρια για διορισμούς – προσλήψεις εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
      • Ένταξη στους επικουρικούς πίνακες της ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ( Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58 )
      • 0,5 μόρια στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευση.

      Γενικότερα, για θέματα ενδεχόμενης μοριοδότησης, οι ενδιαφερόμενοι/-ες πρέπει να απευθύνονται στους αρμόδιους φορείς ή να εξετάζουν την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία κατά την περίοδο που θα καταθέσουν/αξιοποιήσουν το πιστοποιητικό επιμόρφωσης.

      ΠρογράμματαΨυχολογίαΕιδική αγωγή και εκπαίδευση: Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση
      • 1. Εισαγωγή και εννοιολογικοί προσδιορισμοί βασικών όρων

        Η 1η διδακτική ενότητα επιδιώκει να κάνει μία εισαγωγή στους βασικούς όρους του προγράμματος, με στόχο να δώσει μία όσο το δυνατόν πληρέστερη εννοιολογική διασαφήνιση των εννοιών και θεμάτων, που πραγματεύεται το πρόγραμμα.

        4
        • Συνεδρία1.1
          Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)
        • Συνεδρία1.2
          Άτομο με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.)
        • Συνεδρία1.3
          Άτομο με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.)
        • Συνεδρία1.4
          Βασικές αρχές παρέμβασης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
      • 2. Περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών F80-F83

        Η 2η διδακτική ενότητα στοχεύει στην περιγραφή, την ανίχνευση και τη διαφοροδιάγνωση των ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών (λόγου-ομιλίας, κίνησης, ειδικές μαθησιακές διαταραχές)

        4
        • Συνεδρία2.1
          Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας (F80)
        • Συνεδρία2.2
          Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές κινητικής λειτουργίας (F82) και μεικτές διαταραχές (λόγου και κίνησης) (F83)
        • Συνεδρία2.3
          Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσλεξία
        • Συνεδρία2.4
          Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσγραφία και δυσαναγνωσία
      • 3. Περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών (F84), νοητικής καθυστέρησης (F70-79), χαρισματικότητας και κινητικής αναπηρίας/εγκεφαλικής παράλυσης (G80)

        Η 3η διδακτική ενότητα πραγματεύεται την περιγραφή, την ανίχνευση και τη διαφοροδιάγνωση των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών, της νοητικής καθυστέρησης, της χαρισματικότητας, των γενετικών συνδρόμων και της κινητικής αναπηρίας

        4
        • Συνεδρία3.1
          Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) (F84)
        • Συνεδρία3.2
          Νοητική καθυστέρηση (F70-F79) – Χαρισματικότατα
        • Συνεδρία3.3
          Γενετικά σύνδρομα
        • Συνεδρία3.4
          Κινητική αναπηρία/Εγκεφαλική παράλυση (G80)
      • 4. Περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση ΔΕΠΥ (F90), διαταραχών διαγωγής(F91), μεικτών διαταραχών διαγωγής και συναισθήματος (F92) και διαταραχών συναισθήματος (F93)

        Η 4η διδακτική ενότητα μελετά την περιγραφή, την ανίχνευση και τη διαφοροδιάγνωση της ΔΕΠΥ, των διασπαστικών συμπεριφορών και των διαταραχών συναισθήματος

        4
        • Συνεδρία4.1
          ΔΕΠΥ (F90)
        • Συνεδρία4.2
          Διαταραχές διαγωγής (F91) – Mεικτή διαταραχή διαγωγής και συναισθήματος (F92)
        • Συνεδρία4.3
          Διαταραχές συναισθήματος: Διαταραχή άγχους αποχωρισμού (F93)
        • Συνεδρία4.4
          Διαταραχές συναισθήματος: Φοβικού άγχους και κοινωνικού άγχους (F93)
      • 5. Περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση των διαταραχών της κοινωνικής λειτουργικότητας και των διαταραχών της όρασης (Η53-H54) και της ακοής (Η90-95)

        Η 5η διδακτική ενότητα εστιάζει στην περιγραφή, την ανίχνευση και τη διαφοροδιάγνωση των διαταραχών της κοινωνικής λειτουργικότητας (εκλεκτική αλαλία και διαταραχή προσκόλλησης) και των διαταραχών της όρασης και της ακοής

        4
        • Συνεδρία5.1
          Διαταραχές κοινωνικής λειτουργικότητας: Εκλεκτική αλαλία
        • Συνεδρία5.2
          Διαταραχές κοινωνικής λειτουργικότητας: Διαταραχή προσκόλλησης
        • Συνεδρία5.3
          Διαταραχές του ωτός/ Παιδιά με βαρηκοΐα ή/και κώφωση
        • Συνεδρία5.4
          Διαταραχές της όρασης
      • 6. Προτάσεις παρέμβασης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση: Πολυεστιακή προσέγγιση

        Η 6η διδακτική ενότητα εστιάζει σε βασικές προτάσεις αντιμετώπισης των κατηγοριών των ε.ε.α./α. καθώς και στον ρόλο της οικογένειας, του συμπεριληπτικού σχολείου και των ειδικών

        5
        • Συνεδρία6.1
          Παρέμβαση στις μαθησιακές δυσκολίες, τα προβλήματα λόγου και ομιλίας, τις συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες, τη χαρισματικότητα και τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)
        • Συνεδρία6.2
          Παρέμβαση στη νοητική καθυστέρηση και τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) [διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)]
        • Συνεδρία6.3
          Παρέμβαση στις αισθητηριακές αναπηρίες (όρασης και ακοής) και τις κινητικές αναπηρίες
        • Συνεδρία6.4
          Ο ρόλος της οικογένειας και του συμπεριληπτικού ψηφιακού σχολείου
        • Συνεδρία6.5
          Ο ρόλος των ειδικών επαγγελματιών και κατάρτιση και εφαρμογή Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
      • 7. Συμπεριληπτικές πρακτικές: Μοντέλα συνδιδασκαλίας και διαμόρφωση του φυσικού περιβάλλοντος

        Στην 7η ενότητα θα παρουσιαστούν τα μοντέλα συνδιδασκαλίας και η διαμόρφωση του φυσικού περιβάλλοντος ως παράγοντες που βοηθούν στην προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για μαθητές/τριες με ε.ε.α./α. που φοιτούν στη γενική εκπαίδευση

        5
        • Συνεδρία7.1
          Η χρήση των συμβόλων στη διαμόρφωση του φυσικού περιβάλλοντος
        • Συνεδρία7.2
          Η σημασία της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στη γενική τάξη
        • Συνεδρία7.3
          Μοντέλα συνδιδασκαλίας, παράλληλη διδασκαλία και διδασκαλία σε σταθμούς: Τρόποι εφαρμογής
        • Συνεδρία7.4
          Μοντέλα συνδιδασκαλίας, υποστηρικτική συνδιδασκαλία και ομαδική συνδιδασκαλία: Τρόποι εφαρμογής
        • Συνεδρία7.5
          Μελέτες περίπτωσης και αποτελέσματα ερευνών για τη συμπερίληψη μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες.: Εμπόδια και προκλήσεις
      • 8. Διαφοροποιημένη διδασκαλία

        Στην 8η ενότητα θα γίνει εισαγωγή στις βασικές αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέσο προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Σκοπός είναι η κατανόηση αλλά και η εφαρμογή της διαδικασίας της διαφοροποίησης του Αναλυτικού Προγράμματος, με στόχο την καλύτερη πρόσβαση του/της μαθητή/τριας με ε.ε.α./α. στην εκπαιδευτική διαδικασία

        4
        • Συνεδρία8.1
          Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Βασικές aρχές
        • Συνεδρία8.2
          Διαφοροποίηση περιεχομένου: Παραδείγματα εφαρμογής
        • Συνεδρία8.3
          Διαφοροποίηση αποτελέσματος: Παραδείγματα εφαρμογής
        • Συνεδρία8.4
          Διαφοροποίηση της διαδικασίας: Παραδείγματα εφαρμογής
      Χρυσή Βιτσιλάκη

      Επιστημονικά Υπεύθυνη

        Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου
        Ασημίνα Τσιμπιδάκη

        Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος

          Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Πανεπιστημίου Αιγαίου
          570 €
          Κάνε Αίτηση
          • 385 ευρώ για όλους εάν πληρώσετε την προκαταβολή έως 19 Φεβρουαρίου
          • Κανονικό κόστος: 570 ευρώ
          • Άνεργοι ή και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί (5 πρώτοι): 385 ευρώ
          • Ομαδική εγγραφή (από δύο έως 9 άτομα): 430 ευρώ
          • Ομαδική εγγραφή (άνω των 10 ατόμων): 385 ευρώ
          • Διορισμένοι - μόνιμοι εκπαιδευτικοί: 495 ευρώ
          • Αναπληρωτές: 480 ευρώ
          • Φοιτητές και άνεργοι ή αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: 470 ευρώ
          • ΑμΕΑ: 460 ευρώ
          • Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 460 ευρώ
          • Απόφοιτοι του Παν/μιου Αιγαίου: 490 ευρώ
          • Εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου και της GoLearn: 490 ευρώ
          • Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 490 ευρώ
          • Εφάπαξ εξόφληση: 430 ευρώ

          Εκδήλωση ενδιαφερόντος & Επικοινωνία

          Τηλέφωνο: 211 11 13 231
          E-mail: info@golearn.gr

          Για την εγγραφή σας συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα πατώντας στο κουμπί “Κάνε αίτηση” και εκπρόσωπος του συνεργαζόμενου Κέντρου Δια Βίου Μάθησης 2 “GoLearn” θα επικοινωνήσει μαζί σας εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών.

          • Επισκόπηση
          • Ενότητες
          • Υπεύθυνοι/ες
          • Κόστος
          • Επικοινωνία
          570 €
          Κάνε Αίτηση
          • Share:

          ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

          • Διοίκηση Επιχειρήσεων
          • Παιδαγωγικά
          • Πολιτισμός
          • Ψυχολογία

          ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

          Ειδική Καλλιτεχνική Αγωγή σε Εκπαιδευτικές Δομές & Χώρους Πολιτιστικής Αναφοράς

          Εργαλεία LEGO στην Εκπαίδευση

          Ειδική αγωγή: Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες

          Εγγραφείτε τώρα και θα λαμβάνετε περιοδική ενημέρωση για τα νέα προγράμματα μας, την πολιτική εκπτώσεων και τις προσφορές μας!

          ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

          • Σχετικά με εμάς
          • Όροι Συμμετοχής
          • Εγγραφές & Δίδακτρα
          • Μεθοδολογία Υλοποίησης
          • Πιστοποίηση Σπουδών

          ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

          • Επικοινωνήστε μαζί μας
          • Συχνές ερωτήσεις

          Ώρες επικοινωνίας: Δευ-Παρ 10.00 - 18.00

          22410 99424-5-6

          e-epimorfosi@aegean.gr

          Κτήριο "Καλλιπάτειρα ", Δημοκρατίας 1, Ρόδος, 85132

          Copyright © 2021 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, Προγράμματα ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

          • Όροι χρήσης
          • Πολιτική απορρήτου
          Modal title

          Message modal