• Πληροφορίες
    • Σχετικά με εμάς
    • Όροι Συμμετοχής
    • Εγγραφές & Δίδακτρα
    • Μεθοδολογία Υλοποίησης
    • Πιστοποίηση Σπουδών
  • Προγράμματα
  • Νέα & Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία
    Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Αιγαίου
    • Πληροφορίες
      • Σχετικά με εμάς
      • Όροι Συμμετοχής
      • Εγγραφές & Δίδακτρα
      • Μεθοδολογία Υλοποίησης
      • Πιστοποίηση Σπουδών
    • Προγράμματα
    • Νέα & Ανακοινώσεις
    • Επικοινωνία

      Παιδαγωγικά

      • Αρχική
      • Όλα τα προγράμματα
      • Παιδαγωγικά
      • Ειδική Αγωγή | ΜΕΙΚΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

      Ειδική Αγωγή | ΜΕΙΚΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

      collaborator-avatar
      Ένωση Ελλήνων Φυσικών
      7 Μήνες & 30 Ημέρες - 500 ώρες
      25
      01/09/2022 - 30/04/2023
      Κάνε Αίτηση
      eidiki-agogi
      • Επισκόπηση
      • Ενότητες
      • Υπεύθυνοι/ες
      • Κόστος
      • Επικοινωνία

      Τα “Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Αιγαίου” σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών προσφέρουν τα παρακάτω ετήσια επιμορφωτικά προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-23. Τα προγράμματα υλοποιούνται μέσω Μεικτής Μάθησης, δηλαδή με συνδυασμό Δια Ζώσης και online Εξ Αποστάσεως ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης.

      Αντικείμενο προγράμματος

      Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών σήμερα παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες στη μάθηση και τη συμπεριφορά. Οι πρώτοι που καλούνται να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες του παιδιού είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί. Το προσφερόμενο πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας για την επικαιροποίηση των γνώσεων τους καθώς και τη συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς και παρέχει γνώσης σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά επικεντρώνεται στην πρακτική εφαρμογή τεχνικών αντιμετώπισης των δυσκολιών μάθησης και συμπεριφοράς.

      Σκοπός του σεμιναρίου είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία να αποκτήσουν τη γνώση και τα εφόδια τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο ώστε μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο δύσκολο έργο τους.

      Στόχοι προγράμματος

      Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση:

      1. Να αναγνωρίζουν έγκαιρα τα προβλήματα του παιδιού.
      2. Να παραπέμπουν έγκαιρα το παιδί σε διεπιστημονική ομάδα αποτελούμενη από ψυχολόγο, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή.
      3. Να συνεργάζονται με τη διεπιστημονική ομάδα, προκειμένου να υλοποιηθεί το ενδεδειγμένο πρόγραμμα που σχεδιάζει ο ψυχολόγος.
      4. Να διαχειρίζονται τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις τους απέναντι στο παιδί, ώστε να είναι σε θέση να συνδράμουν στον περιορισμό των δυσλειτουργικών συμπεριφορών και εν τέλει τη βελτίωση της λειτουργικότητας του παιδιού

      Μέθοδοι επιμόρφωσης

      – 60 ώρες σύγχρονη διδασκαλία (τηλεδιασκέψεις)
      – 365 ώρες εξ αποστάσεως με μέθοδο ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
      – 75 ώρες υλοποίηση εργασιών και παρουσίαση σε συνέδριο

      Μέθοδοι αξιολόγησης

      Η αξιολόγηση του προγράμματος γίνεται με την εκπόνηση τελικής εργασίας βάση των προδιαγραφών που θέτουν οι επιμορφωτές/τριες.

      Η συμμετοχή στις σύγχρονες συνεδρίες είναι υποχρεωτική, ενώ επιτρέπονται απουσίες σε ποσοστό μέχρι 20%.

      ΠρογράμματαΨυχολογίαΕιδική Αγωγή | ΜΕΙΚΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
      • 1. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

        Η Διδακτική Ενότητα έχει ως στόχο να περιγράψει τα βασικά χαρακτηριστικά της γνωστικής και κοινωνικής ανάπτυξης από τη βρεφική έως την πρώτη σχολική ηλικία αλλά και να αποσαφηνίσει ζητήματα που σχετίζονται με τον εντοπισμό, τη διάγνωση και την αντιμετώπιση των πιο συχνά παρατηρούμενων αναπτυξιακών διαταραχών κατά την περίοδο αυτή. Στο πλαίσιο αυτό αντιπαραβάλλονται με βάση την έννοια της συννοσηρότητας τα κλινικά χαρακτηριστικά διαταραχών όπως η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα, οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, η Νοητική Αναπηρία και οι Αγχώδεις Διαταραχές καθώς και οι μακροχρόνιες επιδράσεις της επιλόχειας κατάθλιψης και της παραμονής σε ίδρυμα για το παιδί. Κατά την αντιπαραβολή αυτή λαμβάνονται υπόψη και οι επιδράσεις του πολιτισμικού πλαισίου και του φύλου. Επιπλέον, εξετάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των πιο διαδεδομένων συστημάτων ταξινόμησης των αναπτυξιακών διαταραχών, στα οποία συνήθως βασίζεται μία διάγνωση, ενώ επιχειρείται και μία σύντομη αναφορά σε σύγχρονες θεωρίες της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας, οι οποίες υποστηρίζουν ότι, σε ορισμένες τουλάχιστον περιπτώσεις, είναι δυνατή η πρόληψη των αναπτυξιακών διαταραχών και των μακροπρόθεσμων συνεπειών τους. Τέλος, αναλύονται οι παράγοντες που καθορίζουν την απόφαση για την παραπομπή ενός παιδιού στον ειδικό και αποσαφηνίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στον εντοπισμό των αναπτυξιακών διαταραχών.

        6
        • Συνεδρία1.1
          Ζητήματα ταξινόμησης των αναπτυξιακών διαταραχών
        • Συνεδρία1.2
          Νοητική αναπηρία (σύνδρομο Down, σύνδρομο Williams, σύνδρομο Prader – Willi, σύνδρομο εύθραυστου Χ)
        • Συνεδρία1.3
          Αγχώδεις διαταραχές
        • Συνεδρία1.4
          Κατάθλιψη, διπολική διαταραχή
        • Συνεδρία1.5
          Γλωσσικές διαταραχές,
        • Συνεδρία1.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 2. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ

        Επιχειρείται μία γνωριμία με ορισμένα από τα πιο διαδεδομένα εργαλεία και μεθόδους που διευκολύνουν την ανίχνευση και τη διάγνωση των προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς. Περιγράφονται τα βασικά χαρακτηριστικά τους, οι τρόπου χορήγησής τους καθώς και οι περιορισμοί και τα προβλήματα που είναι πιθανό να ανακύψουν κατά τη χορήγησή τους, ενώ εξετάζονται επίσης η εγκυρότητα και η αξιοπιστία τους. Επιπλέον, προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες χορήγησης του κάθε εργαλείου ανάλογα με την ειδικότητα (π.χ. εκπαιδευτικοί, λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι). Κεντρική ιδέα της ενότητας είναι ότι τα σταθμισμένα εργαλεία μπορούν να διευκολύνουν τον προσδιορισμό των δυνατοτήτων και των αδυναμιών ενός παιδιού και να συμβάλλουν στη διάγνωση μίας διαταραχής. Ωστόσο, η διαδικασία της διάγνωσης δε θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στις επιδόσεις του παιδιού σε σταθμισμένες δοκιμασίες, αλλά και σε πληροφορίες που προέρχονται από γονείς και εκπαιδευτικούς καθώς και από την παρατήρηση της συμπεριφοράς του παιδιού στο σπίτι, το σχολείο αλλά και το γραφείο του ειδικού. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η επίδοση ενός παιδιού σε μία σταθμισμένη δοκιμασία δεν αντανακλά μόνο τις δυνατότητές του αλλά και τις συνθήκες χορήγησης της δοκιμασίας, συμπεριλαμβανομένου και του κλίματος ανάμεσα στο παιδί και τον εξεταστή.

        6
        • Συνεδρία2.1
          Ορισμός της διαταραχής – ιστορική αναδρομή
        • Συνεδρία2.2
          Συμπτώματα της ΔΑΦ
        • Συνεδρία2.3
          Αιτιολογία της ΔΑΦ
        • Συνεδρία2.4
          Διαφοροδιάγνωσης της ΔΑΦ
        • Συνεδρία2.5
          Αντιμετώπιση της ΔΑΦ: Μουσικοθεραπεία, Γνωσιακή
        • Συνεδρία2.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 3. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΔΕΠ-Υ) ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΕΜΔ)

        Τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια η ΔΕΠ-Υ απασχολεί τους ειδικούς που εργάζονται στο χώρο της ψυχικής υγείας του παιδιού και του εφήβου περισσότερο από κάθε άλλη διαταραχή. Το γεγονός αυτό οφείλεται στη μεγάλη συχνότητα εμφάνισης της ΔΕΠ-Υ στον παιδικό πληθυσμό καθώς και στο γεγονός ότι πολλά προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς σχετίζονται με αυτή τη διαταραχή. Μέχρι πρόσφατα, ελάχιστοι ήταν οι ειδικοί οι οποίοι εμβάθυναν στην επιστημονική προσέγγιση της ΔΕΠ-Υ. Σε πολλές περιπτώσεις, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας προτείνονταν απλώς συνεδρίες λογοθεραπείας ή εργοθεραπείας χωρίς να δίνεται διάγνωση που να αιτιολογεί τις δυσκολίες τους. Σε περιπτώσεις μεγαλύτερων παιδιών, συχνά δινόταν η διάγνωση της δυσλεξίας, η οποία οδηγούσε στον περιορισμό της προσπάθειας θεραπευτικής αντιμετώπισης σε ειδικές παιδαγωγικές μεθόδους, παραγνωρίζοντας τις βασικότερες δυσκολίες που αντιμετώπιζαν τα παιδιά αυτά στους τομείς του αυτοελέγχου, της συγκέντρωσης της προσοχής και, γενικότερα, στον έλεγχο της συμπεριφοράς τους. Σε αυτή τη Διδακτική Ενότητα επιχειρείται η ενημέρωση και εξοικείωση ειδικών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με τη φύση, την αιτιολογία, τα κυρίαρχα συμπτώματα, τα δευτερογενή προβλήματα και τις βασικές μεθόδους διάγνωσης και θεραπευτικής αντιμετώπισης αυτής της διαταραχής. Επίσης, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη σχέση της ΔΕΠ-Υ με τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και τη δυσλεξία και παρουσιάζονται τα πιο σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με την αποτελεσματική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ.

        6
        • Συνεδρία3.1
          Η φύση και τα βασικά χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ στην πορεία της ανάπτυξης
        • Συνεδρία3.2
          ΕΜΔ των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
        • Συνεδρία3.3
          Τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
        • Συνεδρία3.4
          Η πολυεπίπεδη προσέγγιση στη διάγνωση της ΔΕΠ-Υ και των ΕΜΔ
        • Συνεδρία3.5
          Βασικές αρχές θεραπευτικής αντιμετώπισης της ΔΕΠ-Υ και των ΕΜΔ
        • Συνεδρία3.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 4. ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
        6
        • Συνεδρία4.1
          Ζητήματα εντοπισμού και διάγνωσης των αναπτυξιακών διαταραχών
        • Συνεδρία4.2
          Κλινική συνέντευξη – Ερωτηματολόγια
        • Συνεδρία4.3
          Δοκιμασίες Αξιολόγησης Νοημοσύνης
        • Συνεδρία4.4
          Δοκιμασίες αξιολόγησης γλωσσικής ανάπτυξης και μαθησιακών ικανοτήτων
        • Συνεδρία4.5
          Παρατήρηση και ανάλυση συμπεριφοράς
        • Συνεδρία4.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 5. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

        Στη Διδακτική Ενότητα ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ αποσαφηνίζεται κατ’ αρχήν ο όρος Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες καθώς και έννοιες, όπως ‘ένταξη’, ‘ενσωμάτωση’ και ‘συνεκπαίδευση’, οι οποίες αποτελούν τον πυρήνα της διαμόρφωσης των προγραμμάτων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Επιπλέον, αναλύεται το ισχύον θεσμικό σύστημα της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συστήματα σε άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και της Βορείου Αμερικής, ενώ περιγράφονται εκτενώς και δομές της Ειδικής Αγωγής, όπως οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Τμήματα Ένταξης, τα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης και τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα. Επιπλέον, παρουσιάζονται σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα τα οποία αναδεικνύουν τις αντιλήψεις γονέων, εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών/τριών για τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναλύεται η άποψη ότι η επιτυχημένη εφαρμογή οποιουδήποτε προγράμματος συνεκπαίδευσης προϋποθέτει θετικές κοινωνικές αναπαραστάσεις τόσο του σχολικού όσο και του οικογενειακού αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου. Τέλος, συζητούνται μέθοδοι με τις οποίες μπορούν να ανασταλούν μηχανισμοί, οι οποίοι παρεμποδίζουν τη συνεκπαίδευση μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, όπως το κρυφό πρόγραμμα και η αυτό-εκπληρούμενη προφητεία.

        6
        • Συνεδρία5.1
          Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
        • Συνεδρία5.2
          Θεσμικό πλαίσιο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
        • Συνεδρία5.3
          Δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
        • Συνεδρία5.4
          Αναλυτικά προγράμματα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
        • Συνεδρία5.5
          Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (portfolio)
        • Συνεδρία5.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 6. ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

        Ο σκοπός είναι να φωτιστεί στο γενικό παιδαγωγικό πλαίσιο, ο τομέας της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης. Έχει στόχο να αποσαφηνίσει εννοιολογικά την ορολογία της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης (αναπηρία, άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ένταξη, ενσωμάτωση, συνεκπαίδευση, εξατομικευμένα προγράμματα) και μέσα από μια ιστορική αναδρομή, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό να δείξει τη συνέχεια της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η διεθνής εμπειρία προσπαθεί να δομήσει το μοντέλο της συνεκπαίδευσης για τα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε τρεις άξονες, την κοινωνική ένταξη, την χωροχρονική ένταξη και τη διδακτική ένταξη. Θα προσεγγιστούν μοντέλα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και άλλων ευρωπαϊκών χωρών και θα γίνει προσπάθεια κατανόησης της δομής και λειτουργίας των ΚΕΣΥ, των ΣΜΕΑΕ και των Τ.Ε, ΣΔΕΥ, ΕΔΕΑΥ, Παράλληλες Στηρίξεις.

        6
        • Συνεδρία6.1
          Στη Διδακτική Ενότητα ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ αποσαφηνίζεται κατ’ αρχήν ο όρος Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες καθώς και έννοιες, όπως ‘ένταξη’, ‘ενσωμάτωση’ και ‘συνεκπαίδευση’, οι οποίες αποτελούν τον πυρήνα της διαμόρφωσης των προγραμμάτων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Επιπλέον, αναλύεται το ισχύον θεσμικό σύστημα της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συστήματα σε άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και της Βορείου Αμερικής, ενώ περιγράφονται εκτενώς και δομές της Ειδικής Αγωγής, όπως οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα Τμήματα Ένταξης, τα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης και τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα. Επιπλέον, παρουσιάζονται σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα τα οποία αναδεικνύουν τις αντιλήψεις γονέων, εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών/τριών για τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναλύεται η άποψη ότι η επιτυχημένη εφαρμογή οποιουδήποτε προγράμματος συνεκπαίδευσης προϋποθέτει θετικές κοινωνικές αναπαραστάσεις τόσο του σχολικού όσο και του οικογενειακού αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου. Τέλος, συζητούνται μέθοδοι με τις οποίες μπορούν να ανασταλούν μηχανισμοί, οι οποίοι παρεμποδίζουν τη συνεκπαίδευση μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, όπως το κρυφό πρόγραμμα και η αυτό-εκπληρούμενη προφητεία.
        • Συνεδρία6.2
          Συνεκπαίδευση παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
        • Συνεδρία6.3
          Συνεκπαίδευση παιδιών με νοητική αναπηρία
        • Συνεδρία6.4
          Συνεκπαίδευση παιδιών με διασπαστικές συμπεριφορές
        • Συνεδρία6.5
          Συνεκπαίδευση παιδιών με αισθητηριακές και κινητικές αναπηρίες
        • Συνεδρία6.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 7. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

        Σύγχρονες έρευνες καταδεικνύουν ότι η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) συμβάλλει θετικά στην εφαρμογή των μοντέλων συνεκπαίδευσης για μαθητές/ τριες με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, επηρεάζοντας συναφείς παράγοντες τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον της σχολικής μονάδας. Η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και κατάλληλων εκπαιδευτικών λογισμικών δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αυξήσουν την αυτοεκτίμησή τους, να συνεργάζονται με τους/τις συμμαθητές/τριες αλλά και να νιώθουν ικανοποίηση με την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, όπως αυτοί περιγράφονται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Απώτερος στόχος της χρήσης νέων τεχνολογιών στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης είναι η τροποποίηση των κοινωνικών αναπαραστάσεων των συμμαθητών/τριών για την συνεκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η παρούσα Διδακτική Ενότητα επικεντρώνεται στη χρήση σταθμισμένων λογισμικών για μαθητές/τριες με αισθητηριακές και κινητικές αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες καθώς και άλλων τεχνολογικών μέσων που διευκολύνουν την προσβασιμότητα στη γνώση.

        6
        • Συνεδρία7.1
          Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
        • Συνεδρία7.2
          Εφαρμογές ΤΠΕ για παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και γλωσσικές διαταραχές
        • Συνεδρία7.3
          Εφαρμογές ΤΠΕ για παιδιά με νοητική αναπηρία
        • Συνεδρία7.4
          Εφαρμογές ΤΠΕ για παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
        • Συνεδρία7.5
          Εφαρμογές της Ρομποτικής στην αντιμετώπιση των ΔΑΦ
        • Συνεδρία7.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 8. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

        Η Συμβουλευτική στοχεύει στο να διευκολύνει τη δια βίου προσωπική και διαπροσωπική λειτουργικότητα των ανθρώπων, σε θέματα συναισθηματικά, κοινωνικά, επαγγελματικά, εκπαιδευτικά/μαθησιακά, προωθεί τη θέσπιση προσωπικών στόχων και φιλοδοξιών και προσφέρει θετικά μοντέλα με βάση τα οποία μπορεί το άτομο να βελτιώσει την λειτουργικότητα και την ποιότητα της ζωής του. Η Διδακτική Ενότητα απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς με σκοπό να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς που εκδηλώνουν τα παιδιά στις διάφορες φάσεις της ανάπτυξής τους. Θα αναπτυχθούν οι βασικές έννοιες, θεωρίες και μέθοδοι της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Θα προσδιοριστούν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και οι βασικές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ο αποτελεσματικός σύμβουλος. Θα γίνει ανάλυση των σταδίων καθώς επίσης και η περιγραφή των βασικών δεξιοτήτων και των στρατηγικών της συμβουλευτικής προσέγγισης που μπορούν να υιοθετηθούν από γονείς και εκπαιδευτικούς για τη στήριξη των παιδιών. Επισημαίνεται ότι ο ρόλος του γονέα και του εκπαιδευτικού ως συμβούλου δεν είναι να αναλάβει ο ίδιος την ευθύνη για την επίλυση των προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, αλλά να τα βοηθήσουν να αξιοποιήσουν τις ικανότητές τους και τα μέσα που διαθέτουν για την αντιμετώπιση των προβλήματων αυτών. Επιπλέον, η ΔΕ θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα ζητήματα: ενδοοικογενειακές σχέσεις, διαχείριση άγχους και συναισθημάτων στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου, διαχείριση απώλειας, ζητήματα αξιών, προκλητική συμπεριφορά και οριοθέτηση, συμπεριφορές εθισμού, χρήση διαδικτύου.

        5
        • Συνεδρία8.1
          Βασικές έννοιες, θεωρητικά μοντέλα και μέθοδοι συμβουλευτικής
        • Συνεδρία8.2
          Ενδοοικογενειακές σχέσεις – διαχείριση κρίσεων – διαχείριση απώλειας – διαζύγιο
        • Συνεδρία8.3
          Συμπεριφορές εθισμού – χρήση διαδικτύου
        • Συνεδρία8.4
          Σχέσεις σχολείου και οικογένειας – προκλητικές συμπεριφορές – οριοθέτηση
        • Συνεδρία8.5
          Παιδική κακοποίηση
      • 9. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
        6
        • Συνεδρία9.1
          Βασικά προβλήματα συμπεριφοράς κατά την προσχολική και σχολική ηλικία
        • Συνεδρία9.2
          Η Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή και η Διαταραχή Διαγωγής
        • Συνεδρία9.3
          Η νεανική παραβατικότητα
        • Συνεδρία9.4
          Ο ενδοσχολικός εκφοβισμός
        • Συνεδρία9.5
          Βασικές αρχές προγραμμάτων τροποποίησης συμπεριφοράς
        • Συνεδρία9.6
          Πρακτική εφαρμογή
      • 10. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

        Η παρούσα ενότητα αναφέρεται σε ζητήματα ένταξης των παιδιών από διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον και στη διαχείριση παιδιών από διάφορες μορφές οικογένειας.

        6
        • Συνεδρία10.1
          Διαχείριση των χαρισματικών παιδιών
        • Συνεδρία10.2
          Διαχείριση παιδιών μεταναστών
        • Συνεδρία10.3
          Διαχείριση παιδιών διαφόρων μορφών οικογένειας
        • Συνεδρία10.4
          Διαχείριση παιδιών που φιλοξενούνται σε κέντρα φιλοξενίας
        • Συνεδρία10.5
          Διαχείριση μαθητών/τριών σε μακροχρόνια νοσηλεία
        • Συνεδρία10.6
          Πρακτική εφαρμογή
      Χρυσή Βιτσιλάκη

      Επιστημονικά Υπεύθυνη

        Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου
        Χριστίνα Παπαηλιού

        Ακαδημαϊκά Υπεύθυνή

          Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου
          350 €
          Κάνε Αίτηση

          ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΦΟΡΕΑ

          ΕΚΠΤΩΣΗ 10% ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣ ΣΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΕΦΑΠΑΞ ΠΛΗΡΩΜΗ, ΜΕΛΗ ΕΕΦ

          Θέματα Εγγραφών, Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιστημονικά θέματα

          Ένωση Ελλήνων Φυσικών

          Τηλέφωνο: 210 3635701

          e-mail:info@eef.gr

          • Επισκόπηση
          • Ενότητες
          • Υπεύθυνοι/ες
          • Κόστος
          • Επικοινωνία
          350 €
          Κάνε Αίτηση
          • Share:

          ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

          • Διοίκηση Επιχειρήσεων
          • Παιδαγωγικά
          • Περιβάλλον
          • Πολιτισμός
          • Τουρισμός
          • ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας
          • Ψυχολογία

          ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

          Συμβουλευτική & Επαγγελματικός Προσανατολισμός | ΜΕΙΚΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

          Εκπαίδευση STEM

          Αξιολόγηση Στελεχών της Εκπαίδευσης | ΜΕΙΚΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

          Εγγραφείτε τώρα και θα λαμβάνετε περιοδική ενημέρωση για τα νέα προγράμματα μας, την πολιτική εκπτώσεων και τις προσφορές μας!

          ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

          • Σχετικά με εμάς
          • Όροι Συμμετοχής
          • Εγγραφές & Δίδακτρα
          • Μεθοδολογία Υλοποίησης
          • Πιστοποίηση Σπουδών

          ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

          • Επικοινωνήστε μαζί μας
          • Συχνές ερωτήσεις

          Ώρες επικοινωνίας: Δευ-Παρ 10.00 - 18.00

          22410 99424-5-6

          e-epimorfosi@aegean.gr

          Κτήριο "Καλλιπάτειρα ", Δημοκρατίας 1, Ρόδος, 85132

          Copyright © 2021 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, Προγράμματα ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

          • Όροι χρήσης
          • Πολιτική απορρήτου
          Modal title

          Message modal