• Πληροφορίες
    • Σχετικά με εμάς
    • Όροι Συμμετοχής
    • Εγγραφές & Δίδακτρα
    • Μεθοδολογία Υλοποίησης
    • Πιστοποίηση Σπουδών
  • Προγράμματα
  • Νέα & Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία
    Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Αιγαίου
    • Πληροφορίες
      • Σχετικά με εμάς
      • Όροι Συμμετοχής
      • Εγγραφές & Δίδακτρα
      • Μεθοδολογία Υλοποίησης
      • Πιστοποίηση Σπουδών
    • Προγράμματα
    • Νέα & Ανακοινώσεις
    • Επικοινωνία

      Παιδαγωγικά

      • Αρχική
      • Όλα τα προγράμματα
      • Παιδαγωγικά
      • Εργαλεία LEGO στην Εκπαίδευση

      Εργαλεία LEGO στην Εκπαίδευση

      collaborator-avatar
      Ι.ΑΝ.ΑΠ.
      9 μήνες και 5 ημέρες - 400 ώρες
      13/03/2023 - 17/12/2023
      Κάνε Αίτηση
      ergaleia-lego-stin-ekpaidefsi
      • Επισκόπηση
      • Ενότητες
      • Υπεύθυνοι/ες
      • Κόστος
      • Επικοινωνία
      Οδηγός προγράμματος Χρονοδιάγραμμα

      Τα “Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Αιγαίου” σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Απασχόλησης προσφέρουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα “Εργαλεία LEGO στην Εκπαίδευση”, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για το ακαδημαϊκό έτος 2023. Το Πρόγραμμα υλοποιείται σύμφωνα με τις αρχές της ανοιχτής και εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης, μέσω ασύγχρονων ή/και σύγχρονων (τηλεδιασκέψεις) μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης.

      Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος

      Τα εργαλεία LEGO® για την εκπαίδευση, παρέχουν πρακτικές εμπειρίες προγραμματισμού και κατασκευών που χρειάζονται οι μαθητές για να εξερευνήσουν και να εμβαθύνουν σε έννοιες, τεχνολογίες που συνδέονται με την επιστημολογία  STEM και εκπαιδευτικής ρομποτικής, όταν οι εκπαιδευόμενοι εμπλέκονται σε επίλυση πραγματικών προβλημάτων . Η χρήση των «έξυπνων» LEGO® κομματιών (smart bricks) και των εργαλείων προγραμματισμού που παρέχει, προκαλούν την  φυσική περιέργεια των μαθητών για διερευνητική/ανακαλυπτική μάθηση, βοηθώντας τους να αναπτύξουν ουσιαστική επικοινωνία, να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους, να είναι συνεργατικοί και να εμπλακούν στις πρακτικές των επιστημόνων και των μηχανικών. Επιπροσθέτως τους βοηθούν να αναπτύξουν κρίσιμες δεξιότητες σκέψης με έναν διασκεδαστικό και συναρπαστικό τρόπο, δεξιότητες απαραίτητες για τον 21ο αιώνα, όπως εγκάρσιες και ήπιες δεξιότητες . Τα εργαλεία LEGO® φέρνουν το δημιουργικό πνεύμα και την κριτική σκέψη στην επίλυση προβλημάτων, παράλληλα με τη σχεδίαση μηχανικών και ρομποτικών μερών. Με τα εργαλεία αυτά, οι μαθητές διερευνούν προβλήματα, που συνδέονται με  τον πραγματικό κόσμο, και σχεδιάζουν λύσεις, τις οποίες επικοινωνούν και μοιράζονται με τους συμμαθητές τους. Ο μαθητής τοποθετείται στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας και γίνεται ερευνητής.

      Σκοπός του προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους μαθητές τους, με τη χρήση υποστηρικτικών λογισμικών συστημάτων είτε unplugged (χωρίς αξιοποίηση ΗΥ) με την μορφή τεχνουργημάτων. Το πρόγραμμα στοχεύει  να εφοδιάσει τόσο με θεωρητικές γνώσεις περί παιδαγωγικής προσέγγισης και διδασκαλίας, όσο και με πρακτικές κατάλληλες γνώσεις λογισμικών και υλικών LEGO®, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν εξ ολοκλήρου μαθησιακές δραστηριότητες και σενάρια βασισμένα στην STEAM(STEM+Art) προσέγγιση, δηλαδή βασισμένα σε πραγματικά προβλήματα, ανάλογα με την ειδικότητά τους και το ηλικιακό κοινό τους. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα παρέχει το θεωρητικό πλαίσιο και τις παιδαγωγικές αλλά ψηφιακές δραστηριότητες στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν.

      Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος

      Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφωμένος/η θα είναι σε θέση να:

      1. Να κατανοεί πως η εκπαιδευτική ρομποτική εισάγεται στο διδακτικό πλαίσιο
      2. Να κατανοεί τις βασικές διδακτικές προσεγγίσεις (π.χ. Τεχνικός Σχεδιασμός, Problem Based Learning, Μέθοδος Project, Διερευνητική μάθηση), ως διδακτικά σενάρια εκπαιδευτικής ρομποτικής
      3. Να κατανοεί τη δομή ενός διδακτικού σεναρίου
      4. Να σχεδιάζει δικά του διδακτικά σενάρια με τη χρήση εργαλείων LEGO®
      5. Να χρησιμοποιεί εικονικά εργαλεία σχεδίασης της LEGO® (π.χ. LEGO Digital Designer)
      6. Να σχεδιάζει διδακτικά σενάρια με πλατφόρμες της LEGO® (WEDO 2.0, SPIKE, EV3 Mindstorms)
      7. Να εφαρμόζει στην πράξη τα εργαλεία που έχει διδαχθεί.
      8. Να σχεδιάζει και να παράγει εξατομικευμένο εκπαιδευτικό υλικό.

      Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγράμματος

      Το πρόγραμμα στηρίζεται στις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με ασύγχρονη παρακολούθηση. Το υλικό εκπαίδευσης θα αναρτάται σε ψηφιακή μορφή σε ιστότοπο (π.χ. eclass). Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρόσβαση στο υλικό όλη τη χρονική διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό προσφέρει τόσο θεωρητική όσο και πρακτική γνώση. Στα πλαίσια των υποχρεώσεων των εκπαιδευόμενων είναι η περιοδική ανάρτηση εργασιών (προαιρετικών και υποχρεωτικών). Επίσης παρέχονται προτεινόμενες λύσεις, όσο αφορά τις εργαστηριακές / πρακτικές δραστηριότητες εκπαίδευσης.

      Το πρόγραμμα θα παρέχει επιπρόσθετα στους εκπαιδευόμενους το παρακάτω προτεινόμενο σύγγραμμα, το οποίο καλύπτει το θεωρητικό κομμάτι της ύλης του προγράμματος και αποτελεί σημαντικό βοήθημα για την ανάπτυξη των διδακτικών τους σεναρίων.

      Μεθοδολογία Υλοποίησης Επιμόρφωσης

      Κατά την ασύγχρονη εκπαίδευση οι εκπαιδευόμενοι παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες, το υλικό του προγράμματος. Ταυτόχρονα εργάζονται σε προτεινόμενες δραστηριότητες βάση χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.

      Το πρόγραμμα θα δίνει τη δυνατότητα μία φορά το μήνα, σύγχρονης εκπαίδευσης, μέσω εργαλείου on line εκπαίδευσης (π.χ. Zoom ή Cisco Webex ή MS – TEAMS), όπου θα μπορούν να επιλύονται απορίες. Η διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας θα ορίζεται σε 1 με 1,5 ώρα, ανάλογα τη θεματική ενότητα που πρόκειται να καλύψει.

      Μέθοδοι Αξιολόγησης & Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης

      Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων θα γίνεται για κάθε ενότητα μέσω κατάλληλων τεστ αξιολόγησης, οι απαντήσεις των οποίων θα υποβάλλονται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας υλικού, και σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%. Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος επιμόρφωσης και τη χορήγηση της βεβαίωσης Επιμόρφωσης, ο εκπαιδευόμενος πρέπει να λάβει σε όλα τα κουίζ βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%

      ΠρογράμματαΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της ΕπικοινωνίαςΕργαλεία LEGO στην Εκπαίδευση
      • 1. H Επιστήμη των Υπολογιστών, η Τεχνολογία, η Πληροφορία και η Επικοινωνία

        Ο εκπαιδευόμενος μετά το πέρας της ενότητας θα είναι ικανός:  να κατανοήσει την έννοια της πληροφορίας,  να κατανοήσει την έννοια της τεχνολογίας,  να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ πληροφορίας και επικοινωνίας.  να κατανοεί το πλαίσιο της παιδαγωγική γνώσης περιεχομένου

        4
        • Συνεδρία1.1
          Η Επιστήμη των Υπολογιστών – Ιστορική εξέλιξη
        • Συνεδρία1.2
          Η Επιστήμη της Πληροφορίας και των Η/Υ
        • Συνεδρία1.3
          Η Επιστήμη της Τεχνολογίας και οι εφαρμογές της
        • Συνεδρία1.4
          Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου
      • 2. Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις

        Στις επιστήμες της αγωγής ως διδακτική προσέγγιση αναφερόμαστε στη μέθοδο με την οποία πραγματώνουμε τους διδακτικούς στόχους στη διδασκαλία, ώστε να οδηγήσουμε τους μαθητές σε επίπεδο μεταγνώσης Στην ενότητα θα συζητηθούν σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις μέσω των οποίων ο εκπαιδευτικός μπορεί να πραγματώσει τους διδακτικούς στόχους που θέτει στα διδακτικά του σενάρια. Η ενότητα αφορά θεωρητικό πλαίσιο γνώσης και οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίζουν τη βιωματική μάθηση, τη διερευνητική μάθηση, τη διδακτική προσέγγιση της μεθόδου επίλυσης προβλημάτων και τη διαδικασία του τεχνικού σχεδιασμού. Θα δοθούν κατάλληλα παραδείγματα για κάθε μέθοδο και θα ζητηθεί στα πλαίσια κατάλληλων δραστηριοτήτων οι εκπαιδευόμενοι να σχεδιάσουν μία διδακτική προσέγγιση για κάθε μεθοδολογία.

        5
        • Συνεδρία2.1
          Η διδακτική προσέγγισης της βιωματικής μάθησης
        • Συνεδρία2.2
          Η διδακτική προσέγγισης της μεθόδους επίλυσης προβλήματος (Problem Based Learning, PBL)
        • Συνεδρία2.3
          Η διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού (Engineering Design Process)
        • Συνεδρία2.4
          Η διδακτική προσέγγιση του κύκλου σχεδιασμού προϊόντος
        • Συνεδρία2.5
          Σχεδιασμός Διδακτικών Σεναρίων
      • 3. Βασικά θέματα Προγραμματισμού και Αλγοριθμικής – Μέρος Α

        Στόχος της ενότητας είναι ο εκπαιδευόμενος να κατανοήσει θέματα προγραμματισμού και αλγοριθμικής, καθώς επίσης να αναπτύξει δεξιότητες προγραμματισμού στα εργαλεία της LEGO. Οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίσουν τις βασικές δομές απόφασης και επανάληψης και θα κατανοήσουν την έννοια της συνάρτησης. Θα δοθούν κατάλληλα παραδείγματα δραστηριοτήτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, αλλά και λύσεις «ημι – ολοκληρωμένες» (half – baked solutions). Στόχος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων σε περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού της LEGO, η κατανόηση έτοιμων αλγοριθμικών δομών, αλλά και η δόμηση νέων. Επιπρόσθετα στην ενότητα αυτή εξηγείται η έννοια του αισθητήρα και τα είδη τους και μέσω κατάλληλων παραδειγμάτων εξηγείται η χρήση τους.

        6
        • Συνεδρία3.1
          Αλγοριθμική σκέψη και Υπολογιστική λογική
        • Συνεδρία3.2
          Δομές δεδομένων, Δεδομένα και Επεξεργασία
        • Συνεδρία3.3
          Είδη μεταβλητών, αριθμητικές και λογικές πράξεις
        • Συνεδρία3.4
          Προγραμματιστικές δομές απόφασης – Παραδείγματα και εφαρμογές
        • Συνεδρία3.5
          Προγραμματιστικές δομές επανάληψης – Παραδείγματα και εφαρμογές
        • Συνεδρία3.6
          Προγραμματισμός περιφερειακών στοιχείων
      • 4. Βασικά θέματα Προγραμματισμού και Αλγοριθμικής – Μέρος Β

        Στόχος της ενότητας είναι ο εκπαιδευόμενος να κατανοήσει θέματα προγραμματισμού και αλγοριθμικής, καθώς επίσης να αναπτύξει δεξιότητες προγραμματισμού στα εργαλεία της LEGO. Οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίσουν τις βασικές δομές απόφασης και επανάληψης και θα κατανοήσουν την έννοια της συνάρτησης. Θα δοθούν κατάλληλα παραδείγματα δραστηριοτήτων διαβαθμισμένης δυσκολίας, αλλά και λύσεις «ημι – ολοκληρωμένες» (half – baked solutions). Στόχος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων σε περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού της LEGO, η κατανόηση έτοιμων αλγοριθμικών δομών, αλλά και η δόμηση νέων. Επιπρόσθετα στην ενότητα αυτή εξηγείται η έννοια του αισθητήρα και τα είδη τους και μέσω κατάλληλων παραδειγμάτων εξηγείται η χρήση τους.

        5
        • Συνεδρία4.1
          Προγραμματισμός αισθητήρων και είδη αισθητήρων
        • Συνεδρία4.2
          Προγραμματισμός μέσω οπτικού προγραμματισμού
        • Συνεδρία4.3
          Προγραμματισμός με συναρτήσεις – Μέρος 1
        • Συνεδρία4.4
          Προγραμματισμός με συναρτήσεις – Μέρος 2
        • Συνεδρία4.5
          Προγραμματισμός ολοκληρωμένου σεναρίου – Μέρος 1
      • 5. Εργαλεία LEGO και Διδακτικά σενάρια

        Στόχος της ενότητας είναι ο εκπαιδευόμενος να κατανοήσει τη λειτουργικότητα των εργαλείων LEGO και να αναπτύξει δεξιότητες για τον σχεδιασμό δικών του διδακτικών σεναρίων εργαλείων της LEGO. Κατά τη διάρκεια της διδακτικής αυτής ενότητας, οι εκπαιδευόμενοι θα σχεδιάσουν τα δικά τους διδακτικά σενάρια και θα αποτελέσει το παραδοτέο της τελικής τους εργασίας

        6
        • Συνεδρία5.1
          Σχεδίαση εικονικών ρομποτικών κατασκευών με LEGO® DIGITAL DESIGNER Copy
        • Συνεδρία5.2
          Η πλατφόρμα LEGO® WEDO και οι δυνατότητές της
        • Συνεδρία5.3
          Η πλατφόρμα LEGO® SPIKE και οι δυνατότητές της
        • Συνεδρία5.4
          Σχεδιασμός ρομποτική διάταξης με LEGO® EV3 – ΜΕΡΟΣ 1
        • Συνεδρία5.5
          Σχεδιασμός ρομποτικής διάταξης LEGO® EV3 – ΜΕΡΟΣ 2
        • Συνεδρία5.6
          Σχεδιασμός ρομποτικής διάταξης LEGO® EV3 – ΜΕΡΟΣ 3
      • 6. Εργαστήριο δεξιοτήτων – Μέρος Α

        Στόχος της ενότητας είναι ο εκπαιδευόμενος να σχεδιάσει ένα σύνολο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, εφαρμόζοντας τις γνώσεις που έχει λάβει από τις προηγούμενες ενότητες. Η ενότητα αυτή θα βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν όλο το εύρος της χρήσης των εργαλείων LEGO εκπαιδευτικής ρομποτικής προς διδακτική αντιμετώπιση πραγματικών προβλημάτων, μέσω σύνθεσης ιδεών

        6
        • Συνεδρία6.1
          Περιβαλλοντική εκπαίδευση με εργαλεία και στοιχεία LEGO®
        • Συνεδρία6.2
          Κυκλοφοριακή αγωγή με εργαλεία και στοιχεία LEGO ®
        • Συνεδρία6.3
          Χωρική Αντίληψη με εργαλεία και στοιχεία LEGO®
        • Συνεδρία6.4
          Μηχανική και Κατασκευές με εργαλεία και στοιχεία LEGO®
        • Συνεδρία6.5
          Ρομποτική με εργαλεία και στοιχεία LEGO®
        • Συνεδρία6.6
          Δραστηριότητες αγωγής υγείας με εργαλεία και στοιχεία LEGO ®
      • 7. Εργαστήριο δεξιοτήτων – Μέρος Β
        5
        • Συνεδρία7.1
          Storytelling και STEM με εργαλεία και στοιχεία LEGO ®
        • Συνεδρία7.2
          Δραστηριότητες Αλγοριθμικής Σκέψης με εργαλεία και στοιχεία LEGO ®
        • Συνεδρία7.3
          Δραστηριότητες αντίληψης χρόνου με εργαλεία και στοιχεία LEGO ®
        • Συνεδρία7.4
          Δραστηριότητες συγκέντρωσης με εργαλεία και στοιχεία LEGO ®
        • Συνεδρία7.5
          Θεατρική αγωγή με εργαλεία και στοιχεία LEGO ®
      Χρυσή Βιτσιλάκη

      Επιστημονικά Υπεύθυνη

        Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου
        Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης

        Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος

          Διδάκτωρ Επιστήμης Υπολογιστών
          Απόστολος Ξενάκης

          Διδάσκοντας

            Ερευνητής-Διδάκτωρ στη Βελτιστοποίηση Κατανάλωσης Ενέργειας σε Ασύρματα Δίκτυα Αισθητήρων (Α.Δ.Α.) με χρήση μεθόδων διαχείρισης τοπολογίας δικτύου
            Αντώνης Γκότσινας

            Διδάσκοντας

              Υποψήφιος διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πειραιώς.Υποψήφιος διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πειραιώς.
              Ευθύμιος Μανταλόβας

              Διδάσκοντας

                Υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Τμήματος Πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών
                380 €
                Κάνε Αίτηση

                ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΦΟΡΕΑ:

                • Δίδακτρα για Ειδικές Κοινωνικές Ομάδες (φοιτητές, άνεργοι κ.o.κ), "Early Bird" και τύπου "Last Call" : 330€
                • Για ομαδικές εγγραφές άνω των 2 ατόμων η τιμή διαμορφώνεται στα 350€.

                Θέματα Σπουδών και λοιπά Επιμορφωτικά Θέματα

                Δρ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης
                Ακαδημαϊκά Υπεύθυνος Προγράμματος
                Email: kkalovr@gmail.com

                Θέματα Εγγραφών

                Ινστιτούτο Ανάπτυξης Απασχόλησης
                Τηλέφωνο: 2310500473-2313051525-2311242875
                Email:  kek.thess@gmail.com

                • Επισκόπηση
                • Ενότητες
                • Υπεύθυνοι/ες
                • Κόστος
                • Επικοινωνία
                380 €
                Κάνε Αίτηση
                • Share:

                ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

                • Διοίκηση Επιχειρήσεων
                • Παιδαγωγικά
                • Πολιτισμός
                • ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας
                • Ψυχολογία

                ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

                Ψυχική Υγεία σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

                Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων

                Ενσυνειδητότητα/ Mindfulness: Ανάπτυξη και διαχείριση δεξιοτήτων Συναισθηματικής Νοημοσύνης

                Coming soon

                Εγγραφείτε τώρα και θα λαμβάνετε περιοδική ενημέρωση για τα νέα προγράμματα μας, την πολιτική εκπτώσεων και τις προσφορές μας!

                ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

                • Σχετικά με εμάς
                • Όροι Συμμετοχής
                • Εγγραφές & Δίδακτρα
                • Μεθοδολογία Υλοποίησης
                • Πιστοποίηση Σπουδών

                ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

                • Επικοινωνήστε μαζί μας
                • Συχνές ερωτήσεις

                Ώρες επικοινωνίας: Δευ-Παρ 10.00 - 18.00

                22410 99424-5-6

                e-epimorfosi@aegean.gr

                Κτήριο "Καλλιπάτειρα ", Δημοκρατίας 1, Ρόδος, 85132

                Copyright © 2021 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, Προγράμματα ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

                • Όροι χρήσης
                • Πολιτική απορρήτου
                Modal title

                Message modal