• Πληροφορίες
    • Σχετικά με εμάς
    • Όροι Συμμετοχής
    • Εγγραφές & Δίδακτρα
    • Μεθοδολογία Υλοποίησης
    • Πιστοποίηση Σπουδών
  • Προγράμματα
  • Νέα & Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία
    Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Αιγαίου
    • Πληροφορίες
      • Σχετικά με εμάς
      • Όροι Συμμετοχής
      • Εγγραφές & Δίδακτρα
      • Μεθοδολογία Υλοποίησης
      • Πιστοποίηση Σπουδών
    • Προγράμματα
    • Νέα & Ανακοινώσεις
    • Επικοινωνία

      Παιδαγωγικά

      • Αρχική
      • Όλα τα προγράμματα
      • Ψυχολογία
      • Ψυχική Υγεία σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

      Ψυχική Υγεία σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

      7 μήνες και 3 ημέρες - 308 ώρες
      Coming Soon
      Ψυχική Υγεία σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα 4
      Ψυχική Υγεία σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα 4
      • Επισκόπηση
      • Ενότητες
      • Υπεύθυνοι/ες
      • Κόστος
      • Επικοινωνία

      Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος

      Η ψυχική υγεία είναι ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία, κυρίως στη μετα-covid εποχή, όπου η καλή ποιότητα ζωής σε συνδυασμό με την συναισθηματική και κοινωνική επάρκεια αποτελούν ζητούμενο της καθημερινής διαβίωσης μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ψυχική υγεία αποτελεί, συνεπώς, «μια κουλτούρα ανθεκτικότητας», η οποία εκδηλώνεται ως μια μορφή «ψυχολογικής ανοσίας», «σε αναπτυξιακές και μετασχηματιστικές αλλαγές» . Στο ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο η ύπαρξη σχέσεων με φορείς και ομάδες της κοινότητας, οι καλές σχέσεις στο σχολείο και στην καθημερινότητα, η δημόσια ασφάλεια, η παροχή κοινωνικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και η παροχή υπηρεσιών υγείας θεωρούνται σημαντικοί προστατευτικοί παράγοντες. Ιδιαίτερο ρόλο παίζει και το σχολείο, καθώς οι έρευνες έχουν δείξει ότι ένα σχολείο που παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές όχι μόνο να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και να δημιουργήσουν στενές διαπροσωπικές σχέσεις αποτελεί σημαντικό προστατευτικό παράγοντα και προϋπόθεση για την προαγωγή της ψυχικής υγείας. Οι προστατευτικοί παράγοντες στο σχολικό πλαίσιο προσφέρουν την ελπίδα ότι τα σχολεία μπορούν να επιτύχουν στην αποστολή τους να προετοιμάσουν τους μαθητές για να έχουν καλή ψυχική υγεία και θετική προσαρμογή στην ενήλικη ζωή, ανεξαρτήτως των παραγόντων επικινδυνότητας που τα παιδιά φέρνουν μαζί τους στη τάξη, όπως πιθανά διαζύγια γονέων, σχολική διαρροή, άγχος, πένθος και εκφοβισμός.
      Σκοπός του προγράμματος είναι οι επιμορφούμενοι/ες να μπορούν να γνωρίζουν τα ζητήματα ψυχικής υγείας των μαθητών/τριών τους καθώς και μεθόδους παραπομπής, επίλυσής τους, να εφαρμόζουν και να σχεδιάζουν προγράμματα ανάπτυξης της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Το πρόγραμμα στοχεύει να εφοδιάσει τόσο με θεωρητικές γνώσεις περί ψυχικής υγείας, ανθεκτικότητας και ευαλωτότητας και διδασκαλίας αυτών, όσο και με πρακτικές κατάλληλες γνώσεις ανάπτυξης καθημερινών δραστηριοτήτων για την ενίσχυσή τους. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα παρέχει το θεωρητικό πλαίσιο και τις παιδαγωγικές αλλά ψηφιακές δραστηριότητες στους/ις υποψήφιους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν.

      Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος

      Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφωμένος/η θα είναι σε θέση να:
      1. Να γνωρίζουν για την ψυχική ανθεκτικότητα στην εκπαίδευση και στην υγεία
      2. Να κατανοούν τις διαφορετικές δομές ψυχικής υγείας
      3. Να γνωρίζουν για την παραπομπή μαθητών/τριών στα κατάλληλα πλαίσια
      4. Να εφαρμόζουν τη γνώση σε επιτροπές διαφοροδιάγνωσης και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης
      5. Να χρησιμοποιούν τη γνώση τους για να αντιμετωπίζουν πιθανά προβλήματα διαταραχών διαγωγής στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
      6. Να γνωρίζουν τα κοινωνικά ζητήματα που απορρέουν από θέματα κακής ψυχικής υγείας
      7. Να αναλύουν κριτικά ζητήματα εθνικών και υπερεθνικών στρατηγικών για την εκπαίδευση και την υγεία
      8. Να σχεδιάζουν δραστηριότητες καταπολέμησης άγχους
      9. Να εντοπίζουν και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη παραγόντων βελτίωσης

      Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγράμματος

      1.Διαδικασία υλοποίησης της επιμόρφωσης
      Το πρόγραμμα στηρίζεται στις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με ασύγχρονη παρακολούθηση. Το υλικό εκπαίδευσης θα αναρτάται σε ψηφιακή μορφή σε ιστότοπο (π.χ. eclass). Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρόσβαση στο υλικό όλη τη χρονική διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό προσφέρει τόσο θεωρητική όσο και πρακτική γνώση. Στα πλαίσια των υποχρεώσεων των εκπαιδευόμενων είναι η περιοδική ανάρτηση εργασιών (προαιρετικών και υποχρεωτικών). Επίσης παρέχονται προτεινόμενες λύσεις, όσο αφορά τις εργαστηριακές / πρακτικές δραστηριότητες εκπαίδευσης.

      2. Μέθοδοι υλοποίησης της επιμόρφωσης
      • Κατά την ασύγχρονη εκπαίδευση οι εκπαιδευόμενοι παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες, το υλικό του προγράμματος. Ταυτόχρονα εργάζονται σε προτεινόμενες δραστηριότητες βάση χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
      • Το πρόγραμμα θα δίνει τη δυνατότητα μία φορά το μήνα, σύγχρονης εκπαίδευσης, μέσω εργαλείου on line εκπαίδευσης (π.χ. Zoom ή Cisco Webex ή MS – TEAMS), όπου θα μπορούν να επιλύονται απορίες. Η διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας θα ορίζεται σε 1 με 1,5 ώρα, ανάλογα τη θεματική ενότητα που πρόκειται να καλύψει.

      3. Μέθοδοι Αξιολόγησης & Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης
      Η αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων θα γίνεται για κάθε ενότητα μέσω κατάλληλων τεστ αξιολόγησης, οι απαντήσεις των οποίων θα υποβάλλονται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας υλικού, και σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια. Ο βαθμός των τεστ αξιολόγησης λαμβάνει το 100% του τελικού βαθμού.

       

      ΠρογράμματαΨυχολογίαΨυχική Υγεία σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα
      • 1. Η ψυχική ανθεκτικότητα στην εκπαίδευση και υγεία

        Η ενότητα αυτή εστιάζει στον ορισμό της ψυχικής ανθεκτικότητας στις διαδικασίες και στους παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς επίσης και στα συμπτώματα και τους τρόπους βελτίωσης της σε εργαζόμενους στην εκπαίδευση και την ψυχική υγεία

        4
        • Συνεδρία1.1
          Ψυχική ανθεκτικότητα και εκπαίδευση
        • Συνεδρία1.2
          Ψυχική ανθεκτικότητα και σκληρότητα στην εκπαίδευση: υπάρχουν διαφορές;
        • Συνεδρία1.3
          Η ψυχική ανθεκτικότητα σε επαγγελματίες υγείας
        • Συνεδρία1.4
          Η ψυχική ανθεκτικότητα σε ομάδες και η βελτίωση της στον αθλητισμό. Συμβουλές για καθηγητές φυσικής αγωγής και προπονητές αθλημάτων
      • 2. Άγχος, ψυχική διάθεση και παράγοντες βελτίωσης

        Η ενότητα αυτή εστιάζει στον ορισμό του άγχους και της ψυχικής διάθεσης στις διαδικασίες και στους παράγοντες που την επηρεάζουν

        4
        • Συνεδρία2.1
          Η διαχείριση του άγχους μέσα από τις ανθρωπιστικές θεωρίες εκπαίδευσης
        • Συνεδρία2.2
          Burn out και αντίσταση στην αλλαγή σε εκπαιδευτικούς
        • Συνεδρία2.3
          Η σωματική άσκηση ως παράγοντας βελτίωσης της ψυχικής διάθεσης σε ασθενείς
        • Συνεδρία2.4
          Η σωματική άσκηση ως παράγοντας βελτίωσης της γενικής κατάστασης υγείας σε καρκινοπαθείς
      • 3. Δομές Ψυχικής Υγείας

        Στόχος της ενότητας είναι να γνωρίζουν οι εκπαιδευόμενοι/ες τις δομές ψυχικής υγείας που προσφέρονται στην Ελλάδα, ποιες είναι, ποια είναι τα νομοθετικά πλαίσια που τις διέπουν και τι κάνουν προκειμένου οι ωφελούμενοί τους να προωθούν τη συνεργασία με τους λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας, τις οικογένειες και τους φροντιστές τους

        4
        • Συνεδρία3.1
          Προσφορά υπηρεσιών ψυχικής υγείας
        • Συνεδρία3.2
          Αρχές λειτουργίας κέντρων ψυχικής υγείας- κέντρα ημέρας
        • Συνεδρία3.3
          Ψυχική υγεία κατ’ οίκον
        • Συνεδρία3.4
          Κινητές μονάδες Ψυχικής υγείας
      • 4. Διαταραχές διαγωγής

        Στόχος της ενότητας είναι οι εκπαιδευόμενοι/ες να κατανοήσουν το ρόλο της προβληματικής συμπεριφοράς στο σχολείο στην ψυχική υγεία των μαθητών/τριων. Η προσέγγιση της προβληματικής συμπεριφοράς θα γίνει μέσα από οικοσυστημικές ιδέες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην αλλαγή προβληματικών καταστάσεων και όχι στη διάγνωση ή στη «θεραπεία» ενός είδους προβλήματος. - Η 1η συνεδρία εστιάζει στην εννοιολογική προσέγγιση των σχετικών με το αντικείμενο όρων με έμφαση στα προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη. - Η 2η συνεδρία εστιάζει στην καταγραφή των συμπεριφορών που δημιουργούν πρόβλημα στη σχολική τάξη, επισημαίνονται τα βασικά αίτια για την εμφάνιση προβληματικών συμπεριφορών. - Στην 3η συνεδρία παρουσιάζονται μοντέλα παρέμβασης για την αντιμετώπιση της προβληματικής συμπεριφοράς - Η 4η συνεδρία εστιάζει στην πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και στα προβλήματα που δημιουργεί στην ψυχική υγεία των παιδιών

        4
        • Συνεδρία4.1
          Προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη
        • Συνεδρία4.2
          Αίτια και τρόποι αντιμετώπισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας
        • Συνεδρία4.3
          Προγράμματα διαχείρισης συμπεριφοράς
        • Συνεδρία4.4
          Πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και ψυχική υγεία
      • 5. Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική υγεία

        Στόχος της ενότητας είναι οι εκπαιδευόμενοι/ες να κατανοήσουν ότι ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί μια πραγματικότητα που δεν γνωρίζει σύνορα, αναπτυγμένες ή υποανάπτυκτες χώρες, οικονομική/ταξική κατάσταση, εθνότητες ή θρησκείες. Υπονομεύει παντού το δικαίωμα στην εκπαίδευση και επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία των μαθητών/τριων.

        4
        • Συνεδρία5.1
          Διαχείριση του Σχολικού εκφοβισμού: Θύτες και Θύματα
        • Συνεδρία5.2
          Αίτια και τρόποι αντιμετώπισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας
        • Συνεδρία5.3
          Ο ρόλος της αυτοεκτίμησης στο σχολικό εκφοβισμό
        • Συνεδρία5.4
          Προγράμματα παρέμβασης πρόληψης εκφοβισμού
      • 6. Ζητήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων

        Η παρούσα ενότητα αναφέρεται στις πιο συχνές διαταραχές εσωτερίκευσης, τις διαταραχές άγχους και την κατάθλιψη. Διασαφηνίζει τις παραπάνω έννοιες με απώτερο στόχο την αναγνώρισης της βασικής συμπτωματολογίας από τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες είναι σε θέση να ανιχνεύουν εγκαίρως τους βασικούς τρόπους εκδήλωσης, μπορούν να παραπέμψουν εγκαίρως τους μαθητές/τριες στις αρμόδιες υπηρεσίες. Η έγκαιρη ανίχνευση και παραπομπή συνδέεται με την πρόληψη των ψυχικών διαταραχών. Επιπρόσθετα, η γνώση των παραγόντων κινδύνου και των προστατευτικών παραγόντων συνδέεται με την πρόληψη και την πρώιμη παρέμβαση. Παράλληλα, περιγράφονται οι βασικές μορφές παρεμβάσεων και παραδείγματα εφαρμογής στο σχολικό περιβάλλον.

        4
        • Συνεδρία6.1
          Κατάθλιψη
        • Συνεδρία6.2
          Διαταραχές Άγχους
        • Συνεδρία6.3
          Πένθος
        • Συνεδρία6.4
          Διαζύγιο
      • 7. Στρατηγικές για την Υγεία

        Η παρούσα ενότητα αναφέρεται αρχικά σε στρατηγικές υπερεθνικών οργανισμών για την ανάπτυξη υγείας. Στη συνέχεια επικεντρώνεται στις δομές για την υγεία στις δύο πρώτες βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης και τη διοίκηση υγείας και ασφάλειας εκπαιδευτικών οργανισμών. Τέλος, η ενότητα αναφέρεται στην ανάπτυξη του πολιτειακού πλουραλισμού στο σύνολο της τυπικής εκπαίδευσης, τονίζοντας εμφατικά τις έννοιες πολιτειακή αγωγή, πολιτειακή παιδεία και συμπεριληπτική μάθηση, ως βασικοί πόροι για την συναισθηματική ευημερία των σημερινών μαθητών/τριών και αυριανών ενεργών πολιτών.

        4
        • Συνεδρία7.1
          Υπερεθνικές στρατηγικές για την Υγεία- (I)
        • Συνεδρία7.2
          Δομές για την υγεία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
        • Συνεδρία7.3
          Διοίκηση Υγείας και Ασφάλειας στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς
        • Συνεδρία7.4
          Η πολιτειακή αγωγή στο σχολείο και η έννοια της συμπερίληψης
      Χρυσή Βιτσιλάκη

      Επιστημονικά Υπεύθυνη

        Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου
        Χρυσή Βιτσιλάκη

        Ακαδημαϊκά Υπεύθυνή

          Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου
          Δήμητρα Κατσαρού

          Ακαδημαϊκά Υπεύθυνή

            Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου
            Αστέριος Πατσιαούρας

            Διδάσκοντας

              ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Εφαρμοσμένη Διδασκαλία στη Φυσική Αγωγή και τις Αθλοπαιδιές: Ειδική Προπονησιολογία της Πετοσφαίρισης
              Μαρία Κουρουτσίδου

              Διδάσκουσα

                Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου με γνωστικό αντικείμενο "Κοινωνία και Εκπαίδευση"
                Ελένη Νικολάου

                Διδάσκουσα

                  Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.), του Πανεπιστημίου Αιγαίου
                  Νικόλαος Ράπτης

                  Διδάσκοντας

                    Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικής Σχεδίασης της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου
                    360 €
                    Coming Soon

                    ΕΚΠΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ:

                    1. Έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής: 10%
                    2. Έκπτωση για την περίπτωση Ομαδικής Εγγραφής 2 ατόμων: 10%
                    3. Έκπτωση λόγω πρόωρης εγγραφής: 10%
                    4. Έκπτωση για την περίπτωση Ομαδικής Εγγραφής τουλάχιστον 3 ατόμων: 15%

                    Θέματα Προγράμματος Σπουδών και λοιπά Επιμορφωτικά Θέματα

                    Δήμητρα Κατσαρού, Επίκουρη Καθηγήτρια
                    Email: d.katsarou@aegean.gr

                    Θέματα Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης

                    Γραμματεία Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης
                    Τηλέφωνο: 22410 99424-5-6-7 (Δευτέρα-Παρασκευή, 10:00-17:00)
                    Email:  e-epimorfosi@aegean.gr

                    • Επισκόπηση
                    • Ενότητες
                    • Υπεύθυνοι/ες
                    • Κόστος
                    • Επικοινωνία
                    360 €
                    Coming Soon

                    ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

                    • Διοίκηση Επιχειρήσεων
                    • Παιδαγωγικά
                    • Περιβάλλον
                    • Πολιτισμός
                    • ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας
                    • Ψυχολογία

                    ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

                    Εκπαιδευτικός στον 21ο αιώνα: Πώς να ξεχωρίσω (MOOC)

                    Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Βιώσιμη Ανάπτυξη στην κοινωνία

                    Ειδική αγωγή και εκπαίδευση: Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση

                    Εγγραφείτε τώρα και θα λαμβάνετε περιοδική ενημέρωση για τα νέα προγράμματα μας, την πολιτική εκπτώσεων και τις προσφορές μας!

                    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

                    • Σχετικά με εμάς
                    • Όροι Συμμετοχής
                    • Εγγραφές & Δίδακτρα
                    • Μεθοδολογία Υλοποίησης
                    • Πιστοποίηση Σπουδών

                    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

                    • Επικοινωνήστε μαζί μας
                    • Συχνές ερωτήσεις

                    Ώρες επικοινωνίας: Δευ-Παρ 10.00 - 17.00

                    22410 99424-5-6-7

                    e-epimorfosi@aegean.gr

                    Αγίας Αναστασίας & Π.Π Γερμανού, Ρόδος, 85132

                    Copyright © 2021 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, Προγράμματα ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

                    • Όροι χρήσης
                    • Πολιτική απορρήτου
                    Modal title

                    Message modal