• Πληροφορίες
    • Σχετικά με εμάς
    • Όροι Συμμετοχής
    • Εγγραφές & Δίδακτρα
    • Μεθοδολογία Υλοποίησης
    • Πιστοποίηση Σπουδών
  • Προγράμματα
  • Νέα & Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία
    Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Αιγαίου
    • Πληροφορίες
      • Σχετικά με εμάς
      • Όροι Συμμετοχής
      • Εγγραφές & Δίδακτρα
      • Μεθοδολογία Υλοποίησης
      • Πιστοποίηση Σπουδών
    • Προγράμματα
    • Νέα & Ανακοινώσεις
    • Επικοινωνία

      Παιδαγωγικά

      • Αρχική
      • Όλα τα προγράμματα
      • Παιδαγωγικά
      • Σχολική Ψυχολογία | ΜΕΙΚΤΗ ΜΑΘΗΣΗ

      Σχολική Ψυχολογία | ΜΕΙΚΤΗ ΜΑΘΗΣΗ

      collaborator-avatar
      Ένωση Ελλήνων Φυσικών
      7 ΜΗΝΕΣ & 30 ΗΜΕΡΕΣ - 400 ώρες
      20
      01/09/2022 - 30/04/2023
      Κάνε Αίτηση
      • Επισκόπηση
      • Ενότητες
      • Υπεύθυνοι/ες
      • Κόστος
      • Επικοινωνία

      Τα “Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Αιγαίου” σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών προσφέρουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα “Σχολική Ψυχολογία”, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-23. Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω Μεικτής Μάθησης, δηλαδή με συνδυασμό Δια Ζώσης και online Εξ Αποστάσεως ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης.

      Αντικείμενο προγράμματος

      Ο σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση και η κατάρτιση των επιμορφούμενων στο γνωστικό αντικείμενο της Σχολικής Ψυχολογίας. Οι επιμέρους ενότητες του προγράμματος περιλαμβάνουν την περιγραφή του ρόλου και τις αρμοδιότητες του σχολικού ψυχολόγου, τις βασικές αρχές της ψυχοδιαγνωστικής αξιολόγησης παιδιών και εφήβων, τα προβλήματα συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων καθώς και ζητήματα αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας (ΔΕΠ-Υ, Νοητική Υστέρηση, Διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού). Επιπλέον, το πρόγραμμα εμπεριέχει εφαρμογές της συμβουλευτικής στο χώρο της εκπαίδευσης, την προαγωγή της ψυχικής υγείας στο σχολείο και το ρόλο της επικοινωνίας στη σχολική κοινότητα. Ειδικότερα, αναφέρεται στις σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών, εκπαιδευτικών-γονέων, τη διαχείριση συγκρούσεων και κρίσεων στη σχολική κοινότητα, καθώς και τη διαχείριση παιδιών από διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον. Η μεθοδολογία υλοποίησης είναι η απόσταση ηλεκτρονική μάθηση.
      Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που επιθυμούν να αναπτύξουν τη γνώση τους σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου της σχολικής ψυχολογίας καθώς και σε ψυχολόγους που επιθυμούν να εμβαθύνουν στο συγκεκριμένο πεδίο.

      Στόχοι προγράμματος

      Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

      1. Να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της ψυχοδιαγνωστικής αξιολόγησης
      2. Να εμβαθύνουν στην κατανόηση των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών και εφήβων
      3. Να ενημερωθούν για τις εφαρμογές της ψυχολογικής συμβουλευτικής στη σχολική κοινότητα
      4. Να καταρτιστούν σε θέματα επικοινωνίας και διαχείρισης συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον
      5. Να αναπτύξουν τις γνώσεις τους στις θεματικές του πεδίου της Σχολικής Ψυχολογίας

      Μέθοδοι επιμόρφωσης

      Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με τη χρήση ασύγχρονης και σύγχρονης μάθησης. Συγκεκριμένα προβλέπονται:
      – 50 ώρες σύγχρονη διδασκαλία
      – 300 ώρες εξ αποστάσεως-ασύγχρονη διδασκαλία
      – 50 ώρες εκπόνηση τελικής αξιολογικής εργασίας

      Μέθοδοι αξιολόγησης

      Η αξιολόγηση του προγράμματος γίνεται με την εκπόνηση τελικής εργασίας βάση των προδιαγραφών που θέτουν οι επιμορφωτές/τριες. Η συμμετοχή στις σύγχρονες συνεδρίες είναι υποχρεωτική, ενώ επιτρέπονται απουσίες σε ποσοστό μέχρι 20%.

       

      ΠρογράμματαΨυχολογίαΣχολική Ψυχολογία | ΜΕΙΚΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
      • 1. Ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων

        Η ενότητα αναφέρεται στις αρμοδιότητες των σχολικών ψυχολόγων, στις αρχές της ψυχοδιαγνωστικής αξιολόγησης, στην παρουσίαση των βασικών τεστ νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται στη ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων, και γενικότερα ψυχομετρικών δοκιμασιών, στην αξιολόγηση της ψυχοσυναισθηματικής κατάστασης των παιδιών, στη συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς.

        4
        • Συνεδρία1.1
          Ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των σχολικών ψυχολόγων
        • Συνεδρία1.2
          Αξιολόγηση νοητικών λειτουργιών παιδιών και εφήβων
        • Συνεδρία1.3
          Αξιολόγηση δυσκολιών μάθησης και ψυχοσυναισθηματικών δυσκολιών
        • Συνεδρία1.4
          Μελέτη Περίπτωσης
      • 2. Προβλήματα Συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων

        Η παρούσα ενότητα αναφέρεται στις δύο βασικές κατηγορίες συμπεριφορικών και συναισθηματικών δυσκολιών, δηλαδή τα προβλήματα εσωτερίκευσης και εξωτερίκευσης, τις πιο συχνές διαταραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, την κατάθλιψη, τις αγχώδεις διαταραχές και τη διαταραχή διαγωγής. Περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους εκδηλώνονται τα προβλήματα συμπεριφοράς, τους αιτιολογικούς παράγοντες και την παρέμβαση.

        4
        • Συνεδρία2.1
          Ορισμός-Ταξινόμηση Προβλημάτων Συμπεριφοράς
        • Συνεδρία2.2
          Αγχώδεις Διαταραχές
        • Συνεδρία2.3
          Κατάθλιψη
        • Συνεδρία2.4
          Μελέτη Περίπτωσης
      • 3. Ζητήματα Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας

        Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών σήμερα παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες στη μάθηση και τη συμπεριφορά. Οι πρώτοι που καλούνται να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες του παιδιού είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί. Η συγκεκριμένη ενότητα έχει ως στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις πιο συχνά εμφανιζόμενες αναπτυξιακές διαταραχές, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), Νοητική Αναπηρία, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι στόχοι είναι οι ακόλουθοι: (α) να αναγνωρίζουν έγκαιρα τα προβλήματα του παιδιού, (β) να παραπέμπουν έγκαιρα το παιδί σε διεπιστημονική ομάδα αποτελούμενη από ψυχολόγο, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, (γ) να συνεργάζονται με τη διεπιστημονική ομάδα, προκειμένου να υλοποιηθεί το ενδεδειγμένο πρόγραμμα που σχεδιάζει ο ψυχολόγος, (δ) να διαχειρίζονται τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις τους απέναντι στο παιδί, ώστε να είναι σε θέση να συνδράμουν στον περιορισμό των δυσλειτουργικών συμπεριφορών και εν τέλει τη βελτίωση της λειτουργικότητας του παιδιού. Επιπλέον, συγκεκριμένη ενότητα απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας για την επικαιροποίηση των γνώσεων τους καθώς και τη συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς και παρέχει γνώσης σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά επικεντρώνεται στην πρακτική εφαρμογή τεχνικών αντιμετώπισης των δυσκολιών μάθησης και συμπεριφοράς.

        4
        • Συνεδρία3.1
          Νοητική Αναπηρία και Σύνδρομα
        • Συνεδρία3.2
          Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας
        • Συνεδρία3.3
          Διαταραχές στο φάσμα του Αυτισμού
        • Συνεδρία3.4
          Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
      • 4. Η Ψυχολογική Συμβουλευτική στην εκπαίδευση

        Η παρούσα ενότητα περιγράφει το αντικείμενο και το περιεχόμενο της συμβουλευτικής διαδικασίας, τις βασικές έννοιες και τη δομή της. Επιπλέον, αναφέρεται στις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις στη συμβουλευτική και σε πρακτικές εφαρμογές.

        4
        • Συνεδρία4.1
          Ορισμός και βασικές έννοιες στη Συμβουλευτική
        • Συνεδρία4.2
          Προσωποκεντρική προσέγγιση
        • Συνεδρία4.3
          Συστημική Προσέγγιση
        • Συνεδρία4.4
          Γνωστικός Συμπεριφορισμός
      • 5. Επικοινωνία εκπαιδευτικού-μαθητή στη σχολική τάξη

        Στην ενότητα αυτή, γίνεται αναφορά στην έννοια, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας που αναπτύσσεται στο σχολικό περιβάλλον και στο ρόλο των χαρακτηριστικών αυτών, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα, από διοικητική, διδακτική και κοινωνική σκοπιά και τη διαμόρφωση των ειδικών συνθηκών και παραμέτρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επίσης, στην ενότητα αυτή, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο ρόλο της επικοινωνίας και τη συμβολή της στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων, στην καλλιέργεια ήπιου σχολικού κλίματος μέσω της εφαρμογής κανόνων επικοινωνίας και στη διαμόρφωση του διδακτικού πλαισίου, με την εφαρμογή τεχνικών επικοινωνίας, όπως αυτές αναπτύσσονται στο πλαίσιο μιας σχολικής επικοινωνιακής συμβουλευτικής.

        4
        • Συνεδρία5.1
          Η έννοια, τα χαρακτηριστικά και ο ρόλος της επικοινωνίας στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων (interpersonal communication)
        • Συνεδρία5.2
          Σχολικό κλίμα και επικοινωνία (school climate, management and communication)
        • Συνεδρία5.3
          Τεχνικές βελτίωσης της επικοινωνίας στο σχολικό περιβάλλον (school and classroom management) και στη διδακτική διαδικασία (instructional communication management)
        • Συνεδρία5.4
          Σχολική επικοινωνιακή συμβουλευτική (school communication counseling)
      • 6. Επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων

        Στην ενότητα αυτή, γίνεται αναφορά στην έννοια, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας που αναπτύσσεται στο σχολικό περιβάλλον και στο ρόλο των χαρακτηριστικών αυτών, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα, από διοικητική, διδακτική και κοινωνική σκοπιά και τη διαμόρφωση των ειδικών συνθηκών και παραμέτρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επίσης, στην ενότητα αυτή, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο ρόλο της επικοινωνίας και τη συμβολή της στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων, στην καλλιέργεια ήπιου σχολικού κλίματος μέσω της εφαρμογής κανόνων επικοινωνίας και στη διαμόρφωση του διδακτικού πλαισίου, με την εφαρμογή τεχνικών επικοινωνίας, όπως αυτές αναπτύσσονται στο πλαίσιο μιας σχολικής επικοινωνιακής συμβουλευτικής.

        4
        • Συνεδρία6.1
          Η έννοια, τα χαρακτηριστικά και ο ρόλος της επικοινωνίας στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων (interpersonal communication)
        • Συνεδρία6.2
          Σχολικό κλίμα και επικοινωνία (school climate, management and communication)
        • Συνεδρία6.3
          Τεχνικές βελτίωσης της επικοινωνίας στο σχολικό περιβάλλον (school and classroom management) και στη διδακτική διαδικασία (instructional communication management)
        • Συνεδρία6.4
          Σχολική επικοινωνιακή συμβουλευτική (school communication counseling)
      • 7. Προαγωγή της ψυχικής υγείας στα σχολεία

        Η παρούσα ενότητα διασαφηνίζει την έννοια της ψυχικής υγείας και της προαγωγής της ψυχικής υγείας στη σχολική κοινότητα. Αναπτύσσει τις συμβουλευτικές παρεμβάσεις πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον και περιγράφει το περιεχόμενο και τη των προγραμμάτων ανάπτυξης κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών. Επιπρόσθετα αναφέρεται στα προγράμματα ανάπτυξης των συναισθηματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

        4
        • Συνεδρία7.1
          Η έννοια της προαγωγής της ψυχικής υγείας και της πρόληψης
        • Συνεδρία7.2
          Συμβουλευτικές παρεμβάσεις πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
        • Συνεδρία7.3
          Ο ρόλος της ανάπτυξης της συναισθηματικής νοημοσύνης στη σχολική κοινότητα
        • Συνεδρία7.4
          Προγράμματα ανάπτυξης κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στα παιδιά
      • 8. Διαχείριση συγκρούσεων στη σχολική κοινότητα

        Στην ενότητα αυτή, προσεγγίζονται ζητήματα επικοινωνίας σε σχέση με τη διαχείριση συγκρούσεων και καταστάσεων ενδοσχολικής βίας ευρύτερα.

        4
        • Συνεδρία8.1
          Η έννοια, τα χαρακτηριστικά και οι συνέπειες των συγκρούσεων στη σχολική κοινότητα
        • Συνεδρία8.2
          Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον μεταξύ μαθητών και στη διδακτική διαδικασία
        • Συνεδρία8.3
          Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων
        • Συνεδρία8.4
          Η συμβολή επικοινωνιακών στρατηγικών στην αντιμετώπιση συγκρούσεων
      • 9. Συμβουλευτική διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα

        Η παρούσα ενότητα αναφέρεται σε βασικά στρεσογόνα γεγονότα ζωής στη ζωή ενός παιδιού, όπως το πένθος και το διαζύγιο και εστιάζει στη συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών. Επιπλέον περιγράφει το φαινόμενο του εθισμού στο διαδίκτυο και τις σχετικές παρεμβάσεις.

        4
        • Συνεδρία9.1
          Ορισμός-Διαχείριση παιδιών με πένθος
        • Συνεδρία9.2
          Συμβουλευτική διαχείριση διαζυγίου
        • Συνεδρία9.3
          Εθισμός στο Διαδίκτυο-Παρέμβαση
        • Συνεδρία9.4
          Μελέτη Περίπτωσης
      • 10. Διαχείριση ετερότητας στο σχολικό περιβάλλον
        4
        • Συνεδρία10.1
          Διαχείριση παιδιών από διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον
        • Συνεδρία10.2
          Διαχείριση παιδιών προσφύγων
        • Συνεδρία10.3
          Διαχείριση παιδιών από διάφορες μορφές οικογένειας
        • Συνεδρία10.4
          Μελέτη Περίπτωσης
      Χρυσή Βιτσιλάκη

      Επιστημονικά Υπεύθυνη

        Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου
        Ελένη Νικολάου

        Ακαδημαϊκά Υπεύθυνή

          Ψυχολόγος, PhD, Εκλεγμένη Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Πανεπιστήμιο Αιγαίου
          300 €
          Κάνε Αίτηση

          ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΦΟΡΕΑ:

          ΕΚΠΤΩΣΗ 10% ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣ ΣΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΕΦΑΠΑΞ ΠΛΗΡΩΜΗ, ΜΕΛΗ ΕΕΦ

          Θέματα Προγράμματος Σπουδών, Οικονομικής και Διοικητικής Διαχείρισης και Επιμορφωτικά Θέματα

          Ένωση Ελλήνων Φυσικών
          Email: info@eef.gr

          Τηλέφωνο: 210 3635701

          • Επισκόπηση
          • Ενότητες
          • Υπεύθυνοι/ες
          • Κόστος
          • Επικοινωνία
          300 €
          Κάνε Αίτηση
          • Share:

          ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

          • Διοίκηση Επιχειρήσεων
          • Παιδαγωγικά
          • Περιβάλλον
          • Πολιτισμός
          • Τουρισμός
          • ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας
          • Ψυχολογία

          ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

          Συμβουλευτική & Επαγγελματικός Προσανατολισμός | ΜΕΙΚΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

          Εκπαίδευση STEM

          Αξιολόγηση Στελεχών της Εκπαίδευσης | ΜΕΙΚΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

          Εγγραφείτε τώρα και θα λαμβάνετε περιοδική ενημέρωση για τα νέα προγράμματα μας, την πολιτική εκπτώσεων και τις προσφορές μας!

          ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

          • Σχετικά με εμάς
          • Όροι Συμμετοχής
          • Εγγραφές & Δίδακτρα
          • Μεθοδολογία Υλοποίησης
          • Πιστοποίηση Σπουδών

          ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

          • Επικοινωνήστε μαζί μας
          • Συχνές ερωτήσεις

          Ώρες επικοινωνίας: Δευ-Παρ 10.00 - 18.00

          22410 99424-5-6

          e-epimorfosi@aegean.gr

          Κτήριο "Καλλιπάτειρα ", Δημοκρατίας 1, Ρόδος, 85132

          Copyright © 2021 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ, Προγράμματα ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

          • Όροι χρήσης
          • Πολιτική απορρήτου
          Modal title

          Message modal